fredag 8 maj 2015

Den lilla flickan...

...i snart 50-åriga Maja vill inte släppa taget!

Det spelar ingen roll hur jag än försöker att vara och tänka vuxet,
"hon" dyker upp när man minst anar det!

Som för några dagar sedan när jag var inne och kollade om 
Eva fått in något nytt i sitt syrum.
Det hade hon!

"Lill-Maja"
hoppade fram med en gång och skrek;
-Vill HA!!!
I går kom dom, 
men då var jag så trött så jag orkade inte mer än kika i brevet
strax innan jag skulle sova!

I dag har jag umgåtts med dom hela dagen!

Vilka söta tyger!!!

Nu har de blivit en liten "portfölj" och ett pennfack.

Jag brukar nämligen "släpa med mig" några kvilttidningar eller böcker och
lite anteckningsblock och pennor med till sängen varje kväll.
Nu kan jag ha dom i min lilla rosa väska!



Som vanligt så är det eget "hittepå" och det blev en hel del handsömnad
runt alla kanter, men jag är jättenöjd och glad att jag lyssnade på 
"den lilla" som absolut ville ha en liten väska i dessa tyger!

Detta blev färdigt på en fredag så jag länkar till 
AmandaJean

Tack för mig
 och jag hoppas och tror 
att jag inte är den enda med en liten flicka inom mig
som vill bejakas då och då!

Kram på Er!

Maja

12 kommentarer:

  1. Sött hustyg, så jag förstår Dig. Grattis till lilla väskan med pennfodralet!
    kram

    SvaraRadera
  2. Oh nej, det är du inte! Väldigt fina tygkombinationer du sytt. Jag gillar dem verkligen. Gör som du ibland att tar med lite till sängen men kan inte göra det när jag måste sova. Det blir inte så bra då. Men man kommer på väldigt mycket bra på det sättet. Du är väldigt duktig med ditt "hittepå". Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga alster i ett härligt tyg! Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Härligt!
    Det bor nog en liten flicka i oss alla. Skönt att flickan kommer fram iblan.
    Jättesöt väska o börs.

    hh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en skön helg, kram.
      ....skulle jag skriva också :))

      Radera
  5. Jag gillar det där med att det bor en liten flicka i oss - för det gör det nog i de flesta! Hos mig flyttar hon aldrig ut om det betyder att man gillar rosa! ;-) Kan inte få nog av rosa - bara älskar det - passar till det mesta också! Det var ett himla fint set du har "hittepå"! Då blir det ordning även vid sängen, nu då! :-)))
    Kramisa

    SvaraRadera
  6. Det är tur att du inte jämt är 'vuxen' vad livet vore tråkigt då, man måste få vara en liten flicka då och då.
    Älskar din kreativitet och att du syr det du vill, heja,heja.
    Må så gott

    SvaraRadera
  7. Oh, så fina!! Bra att du har barnasinnet kvar:-)) kram Gudrun

    SvaraRadera
  8. Bara så söt väska med tillhörande pennfodral!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag tror absolut att man ska bejaka sitt inre barn! Allt som skänker glädje ska man ta tillvara - och tyget är jättecharmigt!

    SvaraRadera
  10. Tycker du gjorde helt rätt som lyssnade på henne, blev sååå fina väskor av det! =D

    Är också helt kär i de där söta tygerna, kommer nog bli en hel del som följer med hem till Malta när jag nu åker till mor i nästa vecka måste jag erkänna ^^

    SvaraRadera