söndag 17 maj 2015

Jag älskar lappteknik!

OCH mannen som jag är gift med!!!

Han som låter mig hållas med alla mina hyss!!!

Ända sedan i torsdags har jag funderat på om jag skulle kunna med att 
visa upp vad jag gjorde i vår klädkammare.

Jag "lekte" verkligen och tog ut svängarna med tapetprover som vi fått
när vi letade tapet till vårt sovrum.

På platsen som jag tapetserade hade det, en gång för längesedan, stått en garderob.
Där fanns varken tapet eller matta när den togs bort!
Tänk vad behändigt av byggarna/arkitekten
 att strunta i  att någon kanske ville ta bort deras garderob, någon gång i tiden!

I alla fall så gillar jag den gamla tapeten!
Den är härligt murrig i "slutet på 70-talet/början på 80-talet brun,grön, orange och gul".

Ett tidsdokument som vi lät sitta kvar.
Jag har t.o.m. skrivit med permanent marker på en av de beige tapetbitarna att den är originaltapet och att min designade lappvägg är med tapetprover från våren 2015.
Klart att jag skrev vem som är designer också!
Det kan ju vara kul för eftervärlden att veta;-)

Nu är det inte så illa att denna vägg syns så här tydligt!
Nej, när de nya inventarierna kom upp så syns knappt min ansträngning,
men det gör ingenting!
Jag är bara så glad över att ha fått testa hur det var att göra en tapet-lappteknik!

Och så är det oftast för mig!
Jag behöver inte göra stora kviltar!

Jag är mest glad om jag får testa och lära något nytt,
eller kolla hur ett mönster blev i "dessa" tyger kontra "de där"!

Nej, nu ska jag se hur det går i Hockey VM finalen!

Ha det så gott!

Kram//Maja

9 kommentarer:

  1. Det är ju en god idé att använda tapetprover, det hör ihop med kviltningen! 😊 dessutom fint i er klädkammare.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Heja Maja! Vilka underbara idéer du har.
    Jo, nu har jag bloggat om ett barntäcke där jag använt två av min böcker som samlat damm i bokhyllan. Med andra ord är detta en "anmälan" till din utmaning.

    SvaraRadera
  4. Stilig det er, flere av de tapetene hadde passet fint til stoff også.
    Ha en fin uke

    SvaraRadera
  5. Hahaha....vad häftigt! Vilken underbar idé, bara du kan hitta på något så kul :)
    Gun

    SvaraRadera
  6. I love reading your posts! You're always up to something and are so happy. Have a good week, my friend :)

    SvaraRadera
  7. Men Maja då - jaa, det ska vara du till att komma på något sådant - och jag älskar alltihopa!
    Kramisar

    SvaraRadera