tisdag 23 juni 2015

"Gladtyger"!

 Ibland har han det lite extra tufft vår käre brevbärare!

I dag var en sådan dag!
Jag såg hur han stod still vid vår brevlåda en lång stund 
och var nästan på väg ut till honom för att fråga om något var fel.

Det var det inte!
Det var tvärtom jätterätt!

Två härliga paket med tyger och en hel del annan rolig post!
"Titti på Ranten" hade fått in nya tyger och förärade mig nya "Gladtyger"!

Direkt när jag såg dessa tokiga, men härliga tyger visste jag vad jag skulle göra!
De måste bli en ny stickeväska!!!

Denna väskan har ingen extra kviltning eller fyllnadsmaterial, men är fodrad med jeanstyg och står någorlunda bra själv.
Endast handtagen har lite vadd i sig så att de blir sköna att hålla i.

Så där är det!
Ibland sätter inspirationen fart i samma stund som man ser ett tyg.
Andra gånger så får man värka fram en sömnad 
och så finns det de gånger då tyget är så fint så att man inte klarar av att skära i det!

Dessa tre tyger ska jag köpa mer av för de gjorde mig så glad!
Antagligen skulle de bli jättefina i ett enkelt barntäcke med lika stora kvadrater.

Jag fick ju fler paket med tyg i idag.
Utmaningstygerna kom från:

Nu måste jag klämma lite extra på dem också.
Jag hade redan gjort ett mönster som jag tänkt använda till dessa, 
men med tygerna i handen så är jag inte säker på att de passar riktigt.

************************************

På tal om att ha någon i handen!
Vet inte vem som är blötast, Zacke eller jag.
Tänkte bara visa att det regnar här och att jag har annat än grått att ta på mig;-)


Ha det gott!

Kram//Maja

6 kommentarer:

  1. Härliga tyger och en härlig regn(?)kappa. Grön o fin :))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när brevbäraren kommer med annat än räkningar:)
    Vilken käck regnkappa du har!
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. Underbart härliga tyger! Och ja vilken superfin regnjacka du har! Kram

    SvaraRadera
  4. Grön regnjacka rules :-)
    Gillade verkligen det där blommiga glada tyget, och att göra en stickväska i sånt var ju rent genialiskt! Bra idé, det där med att fodra med jeanstyg.

    SvaraRadera
  5. Det blommiga tyget var bara så fint. Tyvärr kom jag inte med på Quilterians utmaning. Slut när jag anmälde mig !!

    SvaraRadera
  6. Härlig stickväska - glada tyger!
    Och ärtig regnkappa som lyser upp gråa dagar gillas skarpt! 😉

    SvaraRadera