lördag 27 juni 2015

Om man har en faster...

 ...som älskar att sy!
En faster som gillar att ge personliga presenter.

Om man själv är väldigt duktig på att spela gitarr.
Om man är så bra så att man sätter sig på skolavslutningen och spelar och sjunger för alla andra. Elever, lärare, skolpersonal, föräldrar, och andra anhöriga!
Då ska man ha något speciellt!

Jag sydde en specialmapp till Olle.
Special så till vida att tyget var tyger med musikinstrument och noter och att jag visste direkt när jag såg dem att han skulle få något av det!
Det var också första gången jag använde magnetlås och det funkade faktiskt bra!

Nu kan han välja om han vill ha skolpapper eller musikrelaterade anteckningar i den.

Någonstans under årens gång och bloggningar så finns det kort på mig och Olle.
Då är jag den långa!
Nu så är det tvärt om, för jag står inte i en grop eller han på en låda!

Jag och Sanna tiggde oss till en egen spelning!
Han kan den här killen och det är så roligt att se hur han lärt sig och utvecklat sitt gitarrspel 
på bara två år!

Ja, det var dagens bloggning!
En stolt faster skryter lite om sitt ena brorsbarn!

Det gör jag så gärna och vem vet det kanske blir mer!
Han har sökt in till en slags musiklinje,
 så det kanske blir något större av denne redan store kille!


Ha det gott!

Kram//Maja
(som legat och sovit i hammocken i nästan 4 timmar idag)!
Det ni!!!



3 kommentarer:

  1. Väldigt fin mapp du sytt! Jättefina tyger! Den kommer säkert till användning av honom.

    SvaraRadera
  2. Härliga tyger i en fin mapp till Olle.
    Jag vet hur det känns att vara liten bredvid en ung människa :-)
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig mapp, helt perfekt tygval! Kram Immi

    SvaraRadera