lördag 7 maj 2011

I dag har jag varit och handlat nya blommor 
istället för de som frös ihjäl i frostnätterna nyss. 
Jag har också sytt, sytt och sytt lite till!!! 
Men eftersom både kameran och jag befinner oss på annat ställe 
än sömnaden så blir det denna på bilden;
Jag ville ha något i händerna och föll för Dödergöks mönster.
Kolla måndagen den 2/5-11 så hittar ni också hennes torgvantar i "Pippistuk".
Tack till fina Dödergök som "bjussar" på mönstret.
Jag är lite frusen om händerna på morgon och kvällen så det här blir nog bra!
***********************
Mia och Monica som tyckte så mycket om mitt kattyg.
Det är köpt av Butiken Annalunda för flera år sedan.
Jag ska se om jag har någon liten bit åt er.
 Fast jag inte är förtjust i katter 
så tycker jag jättemycket om tyget och tror inte att det finns 
så mycket att avvara!
*****************************
Jag är SÅ trött efter nattens hockeymatch 
så det  blir nog sängen snart!
Natti natti!
Kram Maja

4 kommentarer:

  1. Katt tyg,en del gillar inte andra.Idag har vi iaf varit på en vänninas utställning i Kinna,,och HON gillar katter....
    Tack för Skypen i kväll ..och Maria när jag tittar i Skroten påsen ,,,så..../kram på dig

    SvaraRadera
  2. Läcker färg.
    Väntar med spänning på bilder på det du sytt.
    Jag är klar med buset nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för buskuvert! Jag är redan klar......det var så kul. Ska se om jag får den på lådan i morgon.
    kram Monica A

    SvaraRadera
  4. Ja dessa frostnätter, de hann med att förstöra en hel del. Mitt akaciaträd strök med.
    Har du någon pytteliten katt från ditt fina tyg så byter jag gärna med dig. Vad tycker du allra bäst om?
    Kram Mia

    SvaraRadera