tisdag 31 maj 2011

Sista dagen i Maj...

...och då vet ni att jag i morgon drar en utav er som skrivit kommentarer under 
denna månad som får en liten present!
************
Nu vill jag redovisa min hjärteutmaning:
Det fick bli en nåldyna av stadkanter och yo-yos.
Jag hade ju visat detta i maj och tyckte att det räckte,
men det tyckte inte fru Duracell så jag fick hitta på något annat.
******************
I dag har jag haft en så härligt lyxig dag.
Redan vid 10-tiden satte jag mig ute 
och sydde lukkekanten på mitt ena utmaningstäcke.
Hela dagen har gått medan jag har suttit och njutit 
under parasollet och lyssnat på en deckare.
*********************************
Dessutom så har det kommit några utmaningar till mig!!!
Tackar för det, Carina!!!
Så om jag skriver att jag avskyr Kaffe Fassets tyger 
så skickar du sådana nästa gång;)????
För er som inte läser bloggen regelbundet 
så har jag vid något tillfälle skrivit att jag INTE
gillar tyger som liknar djurpäls.
Hej å hå!!!
Här kommer en Zebra från Skåne!!!
Nu måste jag kolla kriterierna för denna utmaningen och 
sedan får jag väl fundera på hur jag ska använda det!
Tack iaf!
Det betyder att jag måste tänka till och det gillar jag!!!
*******************************
Ni som är nyfikna på "Fultygs Buset" får nog fortsätta att vara det ett tag till.
Först ska Patrik ha dom i montern 
och sedan ska han avslöja vinnarna.
Jag har nu i kväll låtit mina manfolk här hemma välja varsin vinnare.
De tänker jag inte avslöja riktigt än, 
men något slags pris kommer till er i sinom tid!!!
Grattis!!!
Alla ni som sytt har visat prov på fantasi och skaparglädje!
Det var så härligt att se och höra mina "gubbs" välja ut sina favoriter av era arbeten!
**********************************
I morgon ska ni få se ännu en utmaning som kommit i dag!
Spännande och rolig!
Jo, ni är några där ute i stugorna som ser till att jag har att göra;)
*************
Ha en trevlig fortsättning på kvällen!
Kram Maja


17 kommentarer:

  1. Eftersom du inte var med i fultygs-buset ska det blir kul att se vad du gör av Carinas tyg. Jag har ju samma åsikt som dig när det gäller sådana tyger :o) Åhhh kan vi inte få se alstren, eller åtminstone montern?? Jag har ju tyvärr ingen möjlighet att åka till Skövde och jag är ju sååå nyfiken! Och jag tror inte att jag är ensam om att vara det :o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är också såå nyfiken, en samlad bild på alla alster...och så ska det blir spännande att se vad du ska hitta på utav din zebra:O))kram..

    SvaraRadera
  3. Jag gillar ditt hjärta. Smart sätt att ta tillvara stadkanter.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. En sådan härlig nåldyna du sytt. Tänk att det kan bli så fint och gulligt av något som man annars kastar bort.
    Det ska bli spännande att se vad du gör med tyget.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Läs dina egna bus-regler, de kan med fördel användas till Zebran!. Jag gillar ditt hjärta, kanske får jag börja spara på stadkanter, som om min holk inte redan är överfull med andra prylar.

    SvaraRadera
  6. Ett underbart hjärta och vad jag är nyfiken på att få se utmaningarna! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Tycker ditt utmaningstyg var snyggt!!Lite färgglada yo-yos till så blit det perfekt!!tack för dina inspiration i kväll!!Kram

    SvaraRadera
  8. Jag sällar mig till de andra när det gäller nyfikenheten! Kram

    SvaraRadera
  9. Åh, vilket pluttinuttigt hjärta o lycka till med din utmaning.

    En bild på alla fultygs alster, snälla, snälla, snälla :-) är så nyfiknen.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  10. Vilket gulligt hjärta du sytt. Det broderade är också fint.
    Som jag skrivit tidigare så hoppas jag du tar en bild på alla bus och visar oss. Vi vill inte vänta ända tills tävlingen är avgjord.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag blir nästan stressad för din skull och alla utmaningar...:) Ska bli spännande att se resultatet sen. Nu är vi på väg till vårt Paradis och är lediga 5 dagar. Det känns underbart!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. hej o hå ,hoppas min kom fram och det skall bli kul att se alla. Kram från mej som nu vågade va med på en utmaning Märit

    SvaraRadera
  13. Det blir spännande att se vad det blivit av futygsbuset. Fint hjärta!

    SvaraRadera
  14. Idag den 1 juni kom inte våran brevbärare....buuu/kram

    SvaraRadera
  15. Det var verkligen ett roligt utmaningsbus med nessarna. Det kommer att bli hur kul som helst att se vad alla hittade på. Hur många bidrag kom det in i tid, vi var ju rätt många som hade anmält oss. Tack för alla roliga bus du hittar på. Även om jag inte varit med så många gånger så triggar det fantasin. Kram Kikki

    SvaraRadera
  16. Tassar runt här bland skor o tyger... kan bara instämma om skorna - de ger verkligen effekt! fastän jag då inte använder de varje dag. För mig har det hänt nåt med "bakbenen"...hahaha... baksida av lår alltså. ;) Kul hjärta det där du har på bild! Ha nu en riktigt mysig långhelg!! Kram!

    SvaraRadera