onsdag 4 maj 2011

På väg!

Så har nu era tyger åkt i väg hem till er!
Eftersom det blev en sådan liten tygbit (6" på halva tygbredden till var och en av er) så lyckades jag få portot att räcka med 6:-
Jag vägde, vägde och kontrollerade och 7 st kuvert vägde tillsammans 100g. 
Så jag hoppas nu att inte posten sätter sig på tvären och tycker att jag frankerat för lite! 
Detta är också anledningen till att ni får så små lappar med regler och adressen till mig.
Lycka till nu med ert arbete och glöm inte av att ni ska ha roligt när ni syr!!!
*******************************************
I eftermiddag har vi varit hos Rajas frissa Nina och fixat sommarfrisyren;
Uppkrupen bland kviltar och kuddar i soffan.
Detta är en hund som älskar att vara kortklippt!!
Visst är hon sprallig i vanliga fall, men efter klippningen så är hon helt "tossig"" 
och springer runt och hoppar och myser!
Hej på er!!!
-Visst är jag söt?
************************************************
Jag har fått förfrågningar om hur man stickar en sådan här och i vilket garn.
De flesta stickar i sina restgarner, men kanske inte ull och mohair.
Fuga, Skotte eller andra acrylgarner eller de vanliga babygarnerna är de 
mest vanliga garner som används till dessa västar.
Jag har fotograferat av mönstret eftersom jag inte är så bra på att scanna.
Jag tror att ni ska kunna använda er av dessa bilder lika bra.

Jag måste erkänna att när jag stickar denna väst så stickar jag på rundsticka 
och minskar uppläggningen med 4 m. 
Sedan stickar jag ihop maskorna på axlarna.
Detta är ett perfekt handarbete att ta till när man sitter och "ser" på TV.
Om någon är intresserad och vill sticka dessa så är det väldigt välkommet!!! 
***************************
Nu är det hockey och sedan blir det fotboll!!!
Ha det gott!
Kram Maja


8 kommentarer:

  1. Som jag skrev till dig igår ,,så har du fått ett jätte jobb med denna utmaning,,men vi som får ett kuvert är nöjda och glada.Tack Maria!!Nu gäller det att chipset börjar att jobba!!Kramis

    SvaraRadera
  2. Såå spännande att komma hem imorgon (eller på fredag) och få ett kul kuvert i lådan. Min idé är redan klar och det är bara att sätta fart på en gång ;)
    Vilken söt sommarbrutta ni fått nu ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Spännande, det har redan börjat snurra i hjärnkontoret.

    Så fin Raja blev :o)

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  4. Oj vad spännande. Chipset jobbar för fullt. Det blir en lång väntan på "kvälls"posten imorgon.
    Raja blev sååå fin.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så söt eran tjej är när hon är nyfrissad! Det blir spännande att vittja brevlådan i kväll. Misstänker att det lär bli rörigt i syrummet när mina tyger ska få manekänga för att jag ska kunna välja ut de "rätta"
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. Här är en till som längtar hem till brevlådan :-) ! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Brevet kommit, tycker ju inte det va fultyg men skall bli kul, tack för utmaningen kramisar märit

    SvaraRadera