söndag 29 maj 2011

´Tankar och funderingar.

Nej, jag var inte ledsen i går!
Tvärt om!
Jag var i mitt Paradis och sydde och runt omkring hade jag
KM, sönerna & Raja.
Sanna skypade jag med och ett 
lappteknikssnack med Bettan hanns också med.
Men jag kan inte undgå att då och då 
tänka på pojkarna som körde ihjäl sig och framför allt på deras familjer.
Mamman & pappan till den ene killen som vi träffade 
flera gånger i veckan förr när pojkarna spelade fotboll i hop.
Allt känns så otroligt och jag bearbetar nog en hel del.
Men;
Tack för omtanken om mig!
*********************************
Fast jag börjar bli nervös!!!
Tänk om någon nesse inte kommer förrän på tisdag!!!
Då kommer den inte med i utmaningen.
Jag avskydde i skolan när vi hade ett utsatt datum till inlämning
och man jobbade som 17 för att bli klar. 
Så kommer några och säger till läraren: 
-Det hinner inte vi. 
Och så flyttades datumet för inlämning för att passa dessa.
Det kommer inte hända hos Maja!!!
Hoppas postverket sköter sig!!!
*****************************************
Morsdag i dag!
Jo, jag firades och jag firade,
men som min ene son skrev på FB.
Ett jippo som någon ville tjäna pengar på!
Inte så smart två veckor innan han tar examen, eller vad säger ni?
************************
Kram till er!
Maja

7 kommentarer:

  1. Spännande att få se alla sen. Själv sitter jag som jag gör och kan intet annat just nu =o/
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej! Först tack för titten på min postlåda. Jo jag har målat den.
    Så undrar jag om Du kan hjälpa mig
    När jag sparat hem ett brodri
    kan jag inte öppna och se det
    Därför skriver jag ut dom när
    Du som är kompis med symaskinkillen kanske han vet. Vilket program jag ska ha i datorn och vad jag hittar det.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ska bli så kul och se alla bidrag!
    Stor kram Mia

    SvaraRadera
  4. Jag håller med sonen. Mors och Fars dag är säkert ett påhitt av affärsvärlden. Det räcker väl med att barnen ringer eller kommer och gratulerar (om man själv är hemma och inte ute och far).
    Om det går kan du väl ta en bild på montern också med alla nessar/pennfodral i.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tänka och fundera tror jag kan vara bra när nått fasanfullt hänt omkring, det ger ett nytt perspektiv på livet. Skönt att du kunnat fixa och greja i Paradiset.
    Min nesse ligger på lådan, men jag är väldigt rädd att den inte hinner fram till dig idag, vet att det brukar strula med vår post, men då får jag helt enkelt skylla mig själv som inte såg till att ligga bättre till tidsmässigt!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. Spännande med neccarna. Hmm...Morsdag...men behöver inte KÖPA för att gratta sin Mor.

    SvaraRadera