fredag 27 maj 2011

Nästan som förr!!!

Tänkte att jag skulle hinna skriva några ord i dag också.
Jag och Bettan var ju hos Marie på Textilia i går och jag 
förälskade mig i de här tygerna;
Meningen var att jag skulle sy mig en ny liten nesse.
Nu blev det inte så iaf inte idag!
Det finns tyg så att jag kan sy en nesse också, men idag blev det 
en väska!!!
Det var mycket "pill och pet", men jag är stolt över att mina
tankar på hur jag skulle konstruera denna faktiskt höll!!!
Särskilt eftersom jag fick ta en lång paus 
och åka ner på stan och handla lite olika band och knappar.
Nu är denna klar och förhoppningsvis blir det en nesse till den i morgon.
********************************
En hel dag (nästan) av sömnad är snart över.
Jag och Raja är ensamma hemma när manfolket är ute och roar sig,
men vad skönt det är att få jobba med något som man
verkligen intresserar sig för!!!
Det är nästan som när jag bodde själv innan man och barn kom in i mitt liv.
Upp på morgonen och sy tills solen gick ner!
Jo, jag var sådan redan då.
Gick upp så i mina projekt att jag glömde både att äta och gå på toa,
men de sakerna jag sydde då 
var ingenting annat än ett tecken på 
den längtan jag hade efter att få skapa något!
Nu blir det ju faktiskt saker som jag t.o.m. kan med att visa upp!
*************************
God Natt!
Kram Maja
***********************


10 kommentarer:

  1. Härliga tyger du köpt.
    Här är nästan förenat med livsfara att gå in i Åsas butik. Det kommer nya tyger nästan varje dag *dreggel*.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gulliga tyger,dom gillar jag också och din väska är så fin!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Tänk vilken lycka det ger att skapa, och att få göra det i lugn och ro. Jag hoppas få en sån eftermiddag/kväll, först de däringa måstena.....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Oj vilka soliga o glada tyger. Din väska blev så fin, ser väl uttänkt och väldigt praktisk ut.

    Härligt med en dag för sig själv.
    Ha en bra lördag och kram till dej.

    SvaraRadera
  5. Maria tyger från Marie.....ja min goa vän skönt du kommit igång igen och ,hm ,du har att göra!! .Bamse kramar

    SvaraRadera
  6. skit ,,,glömde ju säga att din väska blev bara så där......underbar!!Kram igen

    SvaraRadera
  7. Man blir glad av att se din färgglada väska.
    Hoppas min necce hinner fram i tid, den är postad för några dagar sen.

    SvaraRadera
  8. Jag blir inte mindre imponerad idag. Ursnygg väska, vilka läckra färger!!!!!! Bamsekramar från MonicaJ

    SvaraRadera
  9. En så underbart tjusig väska med härliga tyger...Kram.

    SvaraRadera
  10. Vilken somrig fin väska!
    Jag har hållt på med mina brorsbarn täcken i helgen. Det är så bra att "macka" på landet för vi har ett stort rum där jag kan breda ut mig på golvet...:)
    Får se när de blir färdiga!
    Kram Mia

    SvaraRadera