tisdag 14 april 2015

Behöver det sägas tydligare?



Tyvärr är det inte lika roligt att "macka"!
Att kvilta är ju rätt kul, 
men det där krångliga med att ordna vadd och baksida önskar jag att jag kunde slippa ibland!
När väl allt det arbetet är gjort så ska täcket till Gamboula i Afrika!
Här är ett "medly" av två av mina gamla mönster.
De gula blocken med röd kant är en lite mer ordnad variant av detta:
Ja, så här ser det ut vid vår huvudgärd vid sängen.
Ännu så länge!
Flyttlasset har ju gått för ene sonen och hans sovrum ska bli vårt nya och då kommer denna kvilt att hamna någon annanstans!

Nu vet jag vart jag ska!
KM har bryggt kaffe och värmt bröd!

Ta hand om Er och God Natt!

Kram//Maja

4 kommentarer:

  1. Mange muligheter med rester, og den første quilten her var skikkelig flott med hovedfokus på en farge i hver blokk! Den måten å bruke rester på må jeg merke meg! Flott og fargerik den andre, også!

    SvaraRadera
  2. Stilig!! Og så fine farger. Det er til å bli glad av;)

    SvaraRadera
  3. Beautiful! So many gorgeous colours. Think you need more scraps, my friend :)

    SvaraRadera
  4. Snygga båda två! Var och en på sitt sätt. Jag tyckte de var roliga att sy, helt i min stil:)
    Kram Mia

    SvaraRadera