måndag 20 april 2015

Jordgubbar i April...

...ja, det får vara min månads-bokutmaning till mig själv!

Inte för att det var så jobbigt att ta till sig och bläddra i denna boken!
Den är ju alldeles ny!!!

Farm Girl Vintage 
av: Lori Holt
Egentligen syr jag i helt andra färger och ett helt annat mönster just nu, 
men jag var bara tvungen att ta lite "semester" från det arbetet!

Tanken att ha en liten necessär med en jordgubbe på blev för frestande!
När den första inte kändes helt lyckad så fick det bli en till!
De flesta av tygerna i dom kommer från mina 
bloggvänner Katherine och Jennifer och de scraps som jag bytt mig till av dom!

Det är ju det där med proportionerna,
Alldeles för mycket vitt ovanför och alldeles för lite undertill på den större av dem!
Nu är ju inte den "förstörd" för det, bara lite mindre attraktiv i mina ögon,
men jag misstänker att den kommer att bli perfekt när jag väl drar igång med att sticka disktrasor
för att ha ett par strumpstickor och ett bomullsnystan i...

Den andra sidan på mina necessärer består av stadkantsremsor.
Det är jätteroligt att kombinera på detta viset och jag känner mig helnöjd!

Än bättre var ju att när jag väl fått ut jordgubbarna "ur systemet" så blev det några
"riktiga" block också!


Nu hoppas jag att Ni har en fin kväll och
Kram på Er!

Maja


7 kommentarer:

  1. Fint!
    I helgen satte jag upp min nya tavla. Det blev faktiskt riktigt fint, men vi valde en annan plats än vi från början tänkte.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jordgubbar, mums! Redovisar min "bokquilt" så fort jag fått ordning på symaskinen :)
    Gun

    SvaraRadera
  3. Söta jorgubbenessar och kul med stadkanter på andra sidan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka söta. Jag tycker du valde superfina färger.

    SvaraRadera
  5. Vilka söta. Jag tycker du valde superfina färger.

    SvaraRadera