torsdag 30 april 2015

Jag vill bara sy!!!!


Tänk att det första man ser när man startar sin läsplatta på morgonen är att 
har en tutorial på hur man syr en näpen liten nåldyna i sin blogg idag.

Att man sedan har boken med mönstret till rutan och att man syr.

Det är så kul!!!

Det är så kul att man inte tittar vart man syr 
och så klipper man och så har man tagit bort en del som borde suttit kvar, men vadå...???
Gör om och gör rätt,
men så syr man ihop rutan fel!!!

I ärlighetens namn!
Vad spelar det för roll???
Det är ju lappteknik och inte hjärnkirurgi!!!

Så låt mig nu presentera min version av Lori Holts mönster på en nåldyna.

Kolla gärna in hennes!
Hon har en stor förmåga att pynta och pryda så att allt ser så bra och gulligt ut.

Det har inte jag, men vad då.
Det är ju faktiskt bara en nåldyna!!!

Hoppas att Ni haft en skön Valborgsmässoafton!

Det har vi!
Bärandes sängbottnar och madrasser 
och skruvat i krok över fönstret så att vi kan ha en lampa lysande i kvällsmörkret.

I natt sover vi första natten i vårt nya sovrum!!!
Det är nästan som att ha hamnat på hotell.

Jag har aldrig haft ett så "vuxet" sovrum tidigare.
Desto härligare att pynta det med röda, rosa och lila färger av Kaffe Fassett-tyger.

Kram Och Gó Natt!

Maja

10 kommentarer:

  1. Jag tycker din nåldyna är väldigt söt! Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Så fin det blev, nu är jag avis på dig som syr så mycket.
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. Jaaa, jag satt just och tittade på den igår och insåg att jag behöver nog en till! Den är jättesöt och så tycker jag att den är så cool när den är fyrkantig.
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Grattis till nya sovrummet. Och vaddå fel! Den är ju jättegullig och då är det väl rätt!
    Jag har förresten sytt ett par bälgnessar av en del av tygerna jag fick av dig. Kolla på min sida.
    Sov gott i nya rummet
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till ert nya rum! Göra fel? Det blev en annan variant bara. Så tänker jag. Hihi

    SvaraRadera
  6. Grattis till ert nya rum! Göra fel? Det blev en annan variant bara. Så tänker jag. Hihi

    SvaraRadera
  7. Söt blev din nåldyna och inte ser jag några fel. Tänker också sy nåldynan så småningom, har pinnat den så jag vet var jag ska hitta mönstret när det blir dax.
    Låter härligt med nytt sovrum, hoppas du kan sova skönt där!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag ser inte heller något som är "fel", alltså måste det vara "rätt"!! En riktigt söt nåldyna!

    SvaraRadera