söndag 14 juli 2013

Det bästa med Slöjdmässan!

Jag och Sanna råkade gå rätt på
Viveka Skantz och hennes väninnas stånd.
OJ, vad mycket härligt!!!

Vi blev kvar en lång stund och för att göra
saken ännu bättre så var jag där en kort stund i går också
och handlade mer garn.




Det ska bli en vriden sjal i mjuka toner.
Detta är det grövre garnet.

Mönstret hittade jag i "Sjalar och Halsdukar"
en bok som Viveka skrivit tillsammans med May-Louise Sjögren.


Dessutom köpte jag en härva av det tunnare, turkosa garnet och 
kompletterade med 50 gram av det ljusare turkos.
Detta var väldigt lättstickade ullgarner, men de ger en nästan lite sträv yta.
Jag gillade dom starkt, men det gick inte hem hos alla i familjen.
Det bryr jag mig inte om!
Jag vill sticka i dessa garner!

OCH Stickat har jag gjort i dag!!!

Kram//Maja

3 kommentarer:

  1. Det ser ut att vara en bok i min smak - jag får kanske ta en tur till bokhandeln!

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att finnas massor av garngodis där! Ser fram emot att se din vridna sjal! kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Då stötte vi på samma kvinnor! Jag handlade möss-material och -mönster av hennes väninna Annika Sjövall. Jag som inte trivs i någon huvudbonad alls tyckte faktiskt att denna modell satt riktigt skönt på skulten! Jag skickar med en Internet-adress så får du se hur Annika ser ut i mössan:

    http://www.sjovalls.se/Tovning.html

    Ha det så gott! Sköt om dig!
    Kram
    Nettan

    SvaraRadera