lördag 27 juli 2013

Skypesömnad i värmen

När det är så varmt att man knappt kan tänka
så kan man ju sätta sig ner och testsy ur en tidning.

Kommer ni ihåg min tidningsutmning?
Bettan och jag hade en idag!
Vi Skyp-sydde nästan hela dagen och det var riktigt roligt!

Vi använde en Australiensisk tidning
"Australian Country Threads" 
och äntligen
 fick jag användning för mina
Sarah Fielke tyger "On the Pond".
Jag tänker försöka sy nästan likadant som mönstret, 
men jag har redan fått funderingar på om man inte skulle kunna ändra lite 
och sy en jullöpare.
 Med rätt tyger så misstänker jag att den skulle kunna bli riktigt bra!
Bilden är ett montage.
Jag vill testa lite mer innan jag visar mitt arbete.
**********************
"Trädgårdsnyheter"


KM´s tomater börjar rodna och om jag ska få med båda på samma bild så får
jag skynda mig.
De lever under "uppätningshot";-)

Viljan att leva segrade!
Sannas vita ros, som frös i vintras och som vi
gav en "sista chans" när vi klippte ner den till nästan intet tidigt i våras,
blommar för fullt!
På något sätt en symbol för att inte ge upp!

Så i morgon är det
"På´t igen"!
Vad än det gäller!

Kram//Maja

8 kommentarer:

  1. Roligt att du syr igen Maria!!skall bli spännande att se vad Bettan och du hittar på!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Ser spännande ut ditt och bettans sömnadsprojekt! Så vacker ros!! Precis ge aldrig upp!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en härlig sydag!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att tomaterna äntligen börjar mogna - det är så himla gott med nyplockade solvarma tomater.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Nytt försök... nu på datorn för att slippa alla (eller åtminstone en del)stavfel.
    Det blir nog nåt riktigt fint av de tyger du nu plockat fram.
    Det ska vara du till att sitta vid symaskinen i denna värme med efterföljande åskväder! Hoppas att Zacke inte är åskrädd som våra hundar!
    Solvarma tomater är kanongott det... men våra är gröna än de!
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Spännande att se vad det blir av de tygerna. jag är väldigt förtjust i Sarah Fielkes alster, själv.
    Här har vi också så varmt, så man nästan smäller av!
    Men härligt samtidigt! jag skördar gurkor i långa banor, inga tomater är röda ännu!

    SvaraRadera
  8. Ps. Rosen är underbart fin!! Glömde ju skriva det!
    Kram

    SvaraRadera