måndag 1 juli 2013

Tack!!!

Vilka fina människor det är som läser och kommenterar 
i min blogg!
Vilken fin människa Du är!!!
-Ja, just Du!!!
...och Du och Du!!!

I dag har jag inte hunnit något annat än att sitta i telefonen.
En del viktiga och väldigt nödvändiga telefonsamtal har ringts,
men också vänner som hört av sig, frågat, lyssnat och gråtit.

Min lilla gumma var inte stor,
men hon verkar ha rört vid många människors hjärta!

Jag har klarat av att vara glad den mesta tiden och tänker
på Era kommentarer om att Vi gjorde rätt och att hon har det bra
och det hjälper mig!

Jag blev så förvånad när det dessutom kom ett rart brev
med posten i dag.
Tack Dolores!
Vilken omtanke och vilka fina ord!!!
Min favorit: Kaffe Fassetts  Aboriginal Dot
Jag ska nog förgylla min "grå tillvaro" med färg.

Ditt arbete som du visar i Din blogg idag är enastående
i sina olika grå nyanser,
men snart hoppas jag att det är dags för mig att bli "Majig" igen
och fylla ögonen med färg och se framåt!

I kväll gick KM och jag ut i skogen och plockade Kantareller.
Vi hade ingen kamera med i dag heller,
men jag gick hem och bad Sanna ta några bilder
som bevis för att vi faktiskt samlat ihop en
liten hög till "Vår Tant" här på gården.

Behöver jag säga att hon blev glad?

Tack än en gång för att ni är så rara!

Kram//Maja

3 kommentarer:

  1. Åååh så sugen jag blir på kantareller. Jag önskar jag vore "Er Tant" på gården men jag får nog ta mig till Hötorget om jag vill ha några "gulingar".
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så bra att ni tog er en tur ut i skogen idag. Då här ni vunnit en bit mark på det livet som kommer efter förlusten av Raja. Hon följer era steg precis som tidigare... fast ni ser henne inte.
    Jag hostar vidare jag och har ett mycket instabilt Internet för tillfället. Nåt "nytt" är beställt och kommer inom några dagar!
    Kram till er och god natt

    SvaraRadera
  3. Det man ger får man tillbaka Maja!! Vilken härlig skogstur och vilken skatt ni plockat med er. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera