söndag 28 juli 2013

Från det ofärdiga galleriet...

Varför visa några ofärdiga arbeten?

-Jo, i stort sett ingenting har blivit gjort idag!
Två sömmar på mitt nya arbete och sedan hörde jag åskmuller!

Ur med strömkablarna och hålla mig i närheten av Zacke.
Vi vet ju inte hur han reagerar på åska, men att han reagerar vågar vi gissa.

I stället satte jag mig och  började städa i mitt bildgalleri i datorn
och oj vad mycket bilder som fått gå i papperskorgen!

När man städar så kan man ju också få påminnelser om vad man sytt 
och vad man nästan sytt! 
Detta arbete är av ett bottentyg som kommer från 
Carina i Furulund.
De andra tygerna köpte jag av Marie på Textilia.

Detta var menat till en flicka på Irland, men jag gillade inte resultatet.
Kanske kan jag fixa till den så att den inte blir så blek.


Testade min Kaleidoskops-linjal!
Den har blivit lite av en favorit!
Om och när jag monterar denna så kommer den att bli en bra duk!

Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig och
hoppas på en mer kreativ morgondag!

Kram på er!
Maja

5 kommentarer:

  1. Finfina arbeten är det hur som helst!
    Ha en fin måndag!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Din första quilt såg fört stickad ut....Lycka till i Paradiset idag!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Nu är jag hemma i stan igen, så jag kan kommentera:)) Jag har försökt komma in och läsa varje dag på din blogg men bilderna får jag inte alltid fram:(
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Det kan vara en god ide att kolla in vad Zacke tycker om åska och dunder. Alla hundar gillar ju inte sånt som vi ju vet.
    Så bra att du har lite jobb på lager till sämre sommardagar och även andra mer höstlika. Det ser fint ut det du har på gåmg.
    Kramen

    SvaraRadera