onsdag 17 juli 2013

Experimentet

För några veckor sedan började jag sticka på en ny
Denna gången bestämde jag mig för att testa en version där jag
flyttar centrum, får en annan "rundning" och avslutning på den.
Den blir smalare i ena änden än den andra på detta viset och
förhoppningsvis lite mer spännande.

Nu ska jag ju inte ha denna själv,
utan en vän som fyller år under sommaren kommer att 
få en överraskning på posten.
Därför kan jag inte heller själv kolla om detta blir bra, 
så jag får nog ta och sticka en till till mig;-)
De är ju så roliga att sticka!!!

I värmen som var i dag så blockades den på bara någon timma!
Själv orkade jag knappt vara ute!
I kväll däremot så har vi varit i skogen och plockat svamp.
En halv påse med väldigt torra Kantareller är inte mycket att hurra för,
men tankarna hamnar också på hur oerhört torrt det är i naturen nu!

Ta hand om er!
Kram//Maja
***********************************************


2 kommentarer:

  1. Men Maja... jag fattar inte hur du orkar och vinner med att fostra en ny hundqkompis...sy och dessutom sticka sjalar på löpande band?!
    Jag mår lite bättre nu och försöker få igång kroppen igen... en tröttveten är förlamande. Har bestämt mig för att strunta i vad det kan vara för fel och istället göra så mycket jag orkar. Resten får lösa sig!
    Kram till dig och kli till Zacke

    SvaraRadera