fredag 12 juli 2013

Färdig på en fredag, men...

...det mesta sydde jag i går!

Framsidan är i lite mildare nyanser.
De flesta köpta av Fröken Flink på mässan i Mora.
Modellen är samma som jag sydde till Bettan
på hennes födelsedag.
Baksidan är lite färgstarkare.
Bottentyget är köpt av Titti på Ranten och
det blå till axelremmar har jag fått av Gunilla Sytanten.
Jag hade väskan på Slöjdmässan i Hjo och
det var flera som kom fram och gav mig komplimanger för den.
Jätteroligt, för det händer inte mig så ofta;-)
********************************************************
Innan vi åkte till Hjo så "mellanlandade" vi 
hemma hos mina föräldrar.
Där hade vi stämt träff med min bror och hans hundar.
Efter bus och lek i en timma "drog" vi vidare till "Vårt ställe" vid Vättern.
Det är väldigt få svenskar som hittat dit, 
men vi brukar få dela det med en och annan tysk turist!
Om jag någon gång får en husbil så skulle det räcka för mig att köra ner den hit!
Här är underbart!!!

Zacke är lite rädd för vatten och inte helt bekväm,
men med de andra hundarna som "draghjälp"
 så klev han i alla fall ner med tassarna i det blöta!
Vår lille grabb gör framsteg varje dag!
Vi är så stolta över honom!

För er som är hundintresserade så kan det kanske
intressera att vår Rajas mamma var Zackes mormorsmor!
För oss är det roligt att veta och se vissa detaljer som verkat
gå vidare i släktleden.
är kenneln som båda hundarna kommer ifrån.

Nu har jag en liten kompis som vill gå kvällspromenad.
Det vill jag också!
Innan dess länkar jag till
och 

Kram på er//Maja




13 kommentarer:

  1. Your tote is great! I'm happy that you got compliments on it while you were out. :)

    SvaraRadera
  2. Härlig väska du sytt.Ser stadig ut med din kviltning.
    Trevlig helg.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Fihn väska. Var det mycket fint i Hjo - jag hoppas orka åka dit i morgon.

    SvaraRadera
  4. Jättefin väska!!
    Vad syr dy den i för mått?

    SvaraRadera
  5. Trevlig väska och med bra handtag att kunna hänga över axeln! Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefin väska, men var är det mariga? Nu börjar det mer likna gunilligt! :-)
    kram

    SvaraRadera
  7. Återigen... det enkla är oftast det fina!! Din väska är jättefin och om jag sett dig på stan med den skulle jag ha sagt det till dig!!
    Stadig och bra modell... det är roligt när man hittar rätt!!

    Zacke kommer att bli modigare med tiden när han känner att ni tror på honom och finns där som stöd när nåt blir jobbigt! Så roligt att det finns en koppling till Raja och att de kommer ifrån samma kennel! Han blir nog en badhund ska du se!!
    Kram till er båda!

    SvaraRadera
  8. Hm, hm marigt? Majigt skulle det vara!

    SvaraRadera
  9. Snygg väska. Kanske mina Maja-scraps kan räcka till en sådan.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Wowwow!! Vilken snygg väska och härliga färger. Förstår jag att den väckte beundran..... Härliga bilder och mysigt att se Zacke doppa tassarna. Kraaam från Monica J

    SvaraRadera
  11. Gorgeous bag!! I think I need to dig in my scrap totes to make one just like it! Whoop whoop for you!!

    SvaraRadera
  12. Härlig väska! Bra att några beundrare kom fram och gav beröm. Tänk då hur många som bara kollade och inte vågade sig fram, för så funkar det ju eller hur?
    Jag har sytt klart min väska av hexagoner och bloggat och hoppas jag därmed kvalificerat mig för lott i Scrapsutmaningen!? Har försökt hitta inlägget med reglerna men du har så många inlägg så jag gick vilse :-)
    Sommarkram Jenny

    SvaraRadera