tisdag 2 juli 2013

Mitt Japanska Pussel

Kära nå´n!
Nu har jag sett en hel del av Era Japanska Pussel
och jag kan väl konstatera att mitt
är nog det färgrikaste hittills.
Även detta är gjort av scraps, men som tur var
så hade jag lite extra av gult och lila
eftersom jag lyckades skära fel två gånger!

Tanken var att det redan skulle vara kviltat och kantat,
men annat kom ju emellan och jag har fortfarande inte varit
inne i mitt Paradis ordentligt.

Jag väljer att visa min topp i dag, 
fast att den inte är helt klar för att 
visat upp vad hon sytt av scrapsen som blev över från denna.


Jag länkar till Connie
och

God Natt
och 
Kram!

Maja

6 kommentarer:

  1. Aha, var det därifrån det snorgröna kom. Jag tycker att ditt japanska pussel är urläckert! Färgglatt ja, men ändå samstämt! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. cool japanese puzzle quilt Maja! love all of the bright colors!

    :) Kelly @ My Quilt Infatuation

    SvaraRadera
  3. Fint!! Och lagom Majjigt ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Har upptäckt att jag inte sett 'Japanska puzzel' tidigare eller så kan det bero på att jag inte har kikat runt på 'bloggar' på länge .
    Mycket färgsprakande och JÄTTE läckert.

    Förstår att livet är svårt utan vovven, vet tyvärr själv hur det känns att få ta bort sin 'familjemedlem' 2 goa katter har fått lämna oss. Fasar för dagen då vår nuvarande Calippo blir gammal:( Må så gott

    SvaraRadera
  5. Då får jag inte kapa fotot än eftersom det inte är färdigt,eller, och lägga det i pussel pärmen?!!Bambi

    SvaraRadera
  6. I don't think I've seen this block before, Maja. I love how you bring colour to every one of your projects!

    SvaraRadera