onsdag 5 mars 2014

Hålla handen!

I går var jag inne hos Garn Malin.
Där hängde "en sak" som jag blev förtjust i.
Malin hittade inte mönstret,
men jag "testar efter eget huvud" och
hoppas att det blir något användbart!
Som vanligt blandar jag många olika sorters garn med olika material;
Alpacka, ull, polyamid, silke och mohair.

I dag har jag haft besök från och till och 
dessemellan lagat mat i stora omgångar.
Då är det gott att hålla stickorna i handen och
låta dem gå medan plattor och ugn gjort jobbet åt mig!
Det är så härligt att ha en gungstol i köket!

God Natt!

Kram//Maja



8 kommentarer:

  1. Wow, vilka härliga färger! Det där kommer att bli snyggt, vad det än ska bli! :-)
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska färger! Det låter härligt med gungstol i köket!

    SvaraRadera
  3. blir det "hållahandenvantar"? Gungstol i köket det låter ju som en dröm det! Inte ens min mormor hade det!!
    Jag har så rysligt ont i ryggen jag! Men inte lika ont som... ja du vet!
    Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Åh en gungstol i köket låter fantastiskt!

    SvaraRadera
  5. Förra veckan, när jag var sjuk, tog jag fram virknålen och lite garn och satte mig i min gungstol! Fast den står framför TV:n :) Ibland är det skönt att göra något annat än sy!
    Kram Gun A

    SvaraRadera
  6. hihi, vad härligt med en gungstol. Och vilken härlig stickning i Majagarn :)
    Hållahandenvante? det fixar du galant....
    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera