lördag 1 mars 2014

Vinster och utlottningar...

...är roligt tycker jag!
Det behöver inte vara så mycket som man vinner,
men just den där känslan att man faktiskt vunnit 
och sedan gå och vänta på sin vinst, 
den är härlig!
Nu i veckan vann jag hos Immi.
Det var inte lite som jag vann och jag behövde inte vänta länge heller!
Redan igår hade jag ett välfyllt kuvert liggande i min brevlåda!

Bland alla fina och roliga presenter så blev tygerna på barnen klädda i 
sjömanskläder min stora favorit!!!
Jag har nämligen ett favoritplagg (som jag inte avslöjat för särskilt många);
Sjömansskjortor!
Jag älskar sjömansskjortor, med dessa fina kragar!!!

Nu har jag inte haft någon egen skjorta sedan 1983,
men på vårt bröllop (1992) var våra barn klädda i sjömanskläder!

Så tänk om man kunde få önska att modetrenden skulle svänga lite igen och 
och någon skulle börja sälja dessa vackra skjortblusar,
 med sina stora kragar och en liten fin slips på framsidan!

Ja, ursäkta utläggningen!
Jag blir alltid lite lyrisk när jag ser de där tygerna och nu är jag stolt ägare till
några bitar och de kommer jag absolut inte att dela med mig av!!!

Jag har andra tyger som ska få ut och åka!
Nämligen till vinnaren av
 Februari månads
 "Scrappiga Stjärnor"

Kerstin hör av dig till mig så att jag kan få din adress!
maria.grahm(snabela)outlook(punkt)com
Jag hoppas att du förstår min adress.
Jag har den senaste tiden blivit översköljd av spammeddelande,
antagligen för att jag skrivit ut min mailadress lite för tydligt!
Det är också anledningen till att jag har tillbaka ordverifieringen 
vid lämning av kommentarer.

Så Grattis Kerstin och Tack så mycket Immi!

God Kväll till alla er andra!

Kram//Maja

6 kommentarer:

  1. Visst är det kul att vinna och sen vänta med spänning på att det skall komma, man känner sig som ett barn på julaftonen :)
    Sen tror jag att du spar "skjort tygerna" till ett bra tillfälle.
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Jättegrattis till fina vinsten!
    kram
    vivianne

    SvaraRadera
  3. Himla vad glad jag blev nu då jag läste din Blogg! Tack snälla för vinsten.
    Åhh så kul att vinna! Och jag som nästan aldrig vinner har nu vunnit 2 gånger på bara några dagar
    Och jodå jag förstod hur du menade med din mailadress. :)
    Skickar dig min snigeladress om en stun
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinnaren!
    Den som spar han har! Det kommer säkert ett fint tillfälle när dina favorittyger kommer till användning!
    Idag har jag sytt en scrapsstjärna av bl.a. "dina" scrapstyger! Den ska fotas och sedan kan jag väl länka den för mars månad?

    SvaraRadera