tisdag 18 mars 2014

Sömnad och Skapa är roligt!

Tänk vad mycket man kan göra med en liten hög remsor 
och en del fantasi!

Jag vill tacka Wivi för hjälp med inspirationen!
De senaste inläggen i hennes blogg visar upp härliga förvaringar som passar mig och min smak.

 I går städade jag i en tunna med scraps och hittade dessa tygbitar.

Sneda, vinda och skrynkliga, men i härliga färger.
Vatten, värme och skärkniven fixade till dom
och sedan var jag bara tvungen att testa lite!

Framsidan.
Baksidan.

I dag har jag fortsatt att sy och rätt som det var så hade jag en ny "sak"
att stoppa mina saker/tyger i!

Sömnad och att skapa är så roligt!!!


Ta hand om Er och ha en trevlig kväll!

Kram//Maja





15 kommentarer:

  1. Härlig! Grön, blå och fräsch turkos - vilken ljuvlig förvaring du har gjort! Knapparna är ju helt enkelt pricken över i!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Fin nesse, men vilket bekymmer, vilket är fram- och baksida? Kanske jag inte håller med Dig!
    kram

    SvaraRadera
  3. Åh vilka färger! Och så kul med en ny förvaring
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Härligt friska färger :)) som man blir glad av.
    Visst är det skoj att sy småförvaringar.

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  5. Att sy och få nya necessärer är inte helt fel och dessutom bli av med en hel del scraps är ju toppen skriver en som vet...Kram

    SvaraRadera
  6. Så lekre farger du har brukt!
    Vet du hva jeg fant i dag? Remsa du sendte meg og som jeg skulle sydd noe av og lagt ut på bloggen på din navnedag..... Jeg la den på et smart sted......., og nå fant jeg den igjen! Jeg skal sy av den en dag!
    Ha en fin kveld, eller dag,

    SvaraRadera
  7. Såna färger kan vi behöva i den senkomna vintern och kylan! Så fin den blev... men fram eller baksida ... varför bestämma det? Man kan växla!
    Det minskar inget i scrapshögarna kan jag tro. Här händer inget med mina högar hur mycket jag än försöker! Det här var ju ett bra förslag kanske jag lånar det!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härliga färger på din förvaring med två framsidor. Visst är det väl blåbärsrisgrönt, som Bengt Grive sa om en konståkerskas dräkt, och blåbärsränder.
    Roligt att jag kunde inspirera dig med användning av Majascraps :-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig förvaring du har sytt. Jag håller med de andra, två framsidor är det.

    SvaraRadera
  10. Underbart härlig förvaring du sytt!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  11. vilken rolig nesse du sytt, har hittat till symaskinen idag

    SvaraRadera
  12. Jag behöver mer inspiration, här är lite stiltje! Eller kanske lite för mycket jobb?? Tur att du finns så man får lite input av rätt sort!

    SvaraRadera