måndag 24 mars 2014

"Titti på Ranten" och lite mer idag.

-Titti på Ranten har nya tyger!

Jo, det fick vi veta när vi hade inspirationsdag på
Skövde Symaskiner i lördags och naturligtvis blev vi nyfikna!

Gissa vart dagens utflykt gick?


Detta blev "dagens tips" 
(från Titti).
Köp en stol på loppis, 
stryk den med vattenbaserat klarlack och lägg dit olika tygscraps.
Stryk med samma lack igen.
Låt allt torka och använd stolen!

Detta kommer jag att göra, men jag väntar till sommaren då
jag kan stå ute och andas i frisk luft och med en pressening under.
Jag kan inte måla eller göra annat med saker som rinner.
Jag är en kladdare!!!

Jag hade lov att gå runt och fotografera och passade på att 
föreviga pallarna som hon fyllt med scraps
och
draperiet in till lagret.
Jag skrattade när jag sa till Titti att hon kunde anmält sig till mina utmaning
om att sy "Scrappiga Stjärnor".
Tror nog att jag kan ha inspirerat lite iaf;-)


Ännu mera "Scrappiga Stjärnor".
Bonaden högt upp på väggen är ju så härlig!
Detta är "Skaparglädje"!

Jo, det blev lite handlat också!
Det dyraste tyget i Tittis affär kostar 120:-/m

Jag har sett syskrinet några gånger i affären,
 men trott att det skulle vara superdyrt så jag har aldrig frågat om priset.
Det är klätt med härligt Amy Butler tyg och jag gillar dess utseende.
Priset?
-Jo, 250:-
Det fick följa med hem!!!

Lite röda tyger.

Rosa, turkos och lite lila.

Jag köper aldrig påsktyger!!!
Fel, jag brukar inte köpa hönstyger.
Fast nu!
Dessa hönor kommer att bli året-runt-grytlappar till köket.
Tyget är ju ljuvligt!

När jag ändå var igång och köpte djurtyg så fick
grisarna följa med hem.
Vilka sötnosar!!!


På tal om sötnosar!
Åh, vad dessa "grabbar" är fina!

Inte nog med att vi handlade.
Vi hade några härliga timmar med Titti och flera av
hennes trevliga kunder!

Nu ska jag trycka på Publicera och sedan är jag på väg ut igen.
"Afrikadamerna" ska ha möte och planera för framtiden!

Ta hand om Er och ha en trevlig kväll!

Kram//Maja



14 kommentarer:

  1. Vilken underbar utflykt ni gjorde och vilka snygga och roliga tyger som du fick med dig hem. Förstår att du njutit av dagen! Kram

    SvaraRadera
  2. Herlige, fargerike stoff i den butikken!
    Morsom ide å kle stol og krakk med stoff og lakk!

    SvaraRadera
  3. Oj vilken massa fina tyger! Synd att det är så långt till Titti på Ranten.
    kram

    SvaraRadera
  4. Oj vilken kanondag du haft. Underbara tyger! Kram

    SvaraRadera
  5. Men hur coolt är inte detta med stolarna! Jag vill också!!! Måste ske till sommaren! Och massor med härliga tyger - jag skulle ha fått massor med mig hem och jag hade varit där! Suck! Vilken härlig dag!
    Kramisar

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig utflykt med underbara tyger som du köpte...Tack för tipset med pallen...Kram

    SvaraRadera
  7. Tur jag inte var med där:-))
    Så mycket läckert!
    kram

    SvaraRadera
  8. Du verkar ha haft en härlig dag! Vilken underbar affär, där hade man kunnat gå länge... jag gillar pallarna, det var en rolig idé! ... och hönsen var jättesöta :-)

    SvaraRadera
  9. Meen... vad avundsjuk jag blir!! Jag vill också ha en sån affär att besöka!! Att åka till Gnarp är ju roligt men de har inte så där väääldigt fint fixat med idéer och sånt!
    Men jag tittar väl på dina bilder i brist på verklighet!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken dag och vilka bilder!! Det bara lyser glädje överallt. Underbara tyger du köpt och jag förstår att stolarna och draperiet ger inspiration. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar dag och vilken härlig affär.
    Nu vill jag bara ner och sy !
    Må så gott

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig utflykt ni har varit på. En underbart inspirerande butik med mycket fint att titta på. Stolen och pallen är ju helt underbara och det är alla dina inköp också

    SvaraRadera
  13. Vilken rolig idé med stolarna! Många fina tyger du köpt tycker jag!

    SvaraRadera
  14. Snälla, var finns denna underbara butik? Ser ut som rena paradiset! Gillar dina färgstarka och kreativa alster Maja!
    Maggan i Skåne

    SvaraRadera