fredag 14 augusti 2015

Av barn och ...

...personer som inte är nyktra sägs
att man får höra sanningen.

Så här kommer sanningen:

I dag skulle jag och Zacke promenera lunchpromenaden hem till Bettan.
Efter en stund möter vi en kvinna som skjuter en kärra med en liten flicka.

Flickan pekar på oss och jag hinner tänka;
-ännu en liten unge som tycker att Zacke är söt och kanske vill klappa.
 (det går nästan inte en dag utan att vi får sådana reaktioner så jag börjar bli van).

Min förvåning blev så stor och jag skrattade så tårarna rann
när tösen pekar på mig och ropar till kvinnan:
-Titta vilken gammal tant!!!!

Inte nog med att hon sa det en gång! 
Nä, hon behövde upprepa det tre gånger!!!
Kvinnan blev så generad så hon tog upp sin telefon och började prata i den 
(jag hörde aldrig att det ringde)
och jag fortsatte skrattande hem till Bettan där jag först av allt bad om att få se mig i spegeln.

Och visst hade hon rätt den lilla tösen!
Hon är allt bra gammal och grå den där tanten!

Ha en härlig fredagskväll!

Det tänker jag ha!

Kram//Tant Maja







14 kommentarer:

  1. Jag försöker tänka att jag är glad för att jag har "blivit så här gammal".
    Och att jag är "grå".....
    Det är väl bara att titta sig i spegeln och konstatera.
    Eller hur?
    Det kan vi väl bjuda på, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Säger som Dollan - glad att jag blivit så gammal - alltför många man känner som inte fått vara med så länge!
    Och glöm inte - grått är flott!
    Kram
    Maggan i Skåne
    Och inte tycker jag "tanten" ser så gammal ut!

    SvaraRadera
  3. Kids are so funny! Glad you had a good laugh, Maja and that you weren't offended. You are definitely NOT an old lady - but to a child, graying hair = old. ;o) I think we've all had moments as mothers, when our own child(ren) speaks their "truth" and leaves us red-faced, I'm certain that little girl's mother was mortified. lol

    Have a happy Friday and a good weekend! Kram...

    SvaraRadera
  4. Hihi.... jag kan ju tänka mej att du kanske är sådär fyrtio år äldre än den lilla flickan.... det är klart du är gammal då!! :))
    Antagligen tycker du att de som är fyrtio år äldre än dej också är gamla ;)
    ... men så gulligt när det kommer ur en barnamun.


    Kan berätta en ggn när jag handlade så blev jag erbjuden att smaka på en tumme på ett barn i en kundvagn!! Jo, den är god sa pojken när jag tackade nej :))

    Ha en skön kväll, kram!

    SvaraRadera
  5. Di barna, di barna! Haha! Tur att du tog det med ett skratt och inte blev ledsen!! Vem är inte gammal och grå? Jag som arbetar på förskola får OFTA höra små sanningar!!!

    SvaraRadera
  6. FNISS!
    Ja, i höst kliver du ju över till att vara närmre 100 än nyfödd! :-)
    Kram påre tanten!

    SvaraRadera
  7. Har den gamla tanten ny frisyr? Kul med små barns kommentarer och bra att Du tog den med en klackspark. Din grå färg är så snygg, tänk om frissorna kunde färga på det sättet! För att vara en gammal tant, tycker jag att Du ser ganska ung ut!
    kram

    SvaraRadera
  8. Som ordspråket säger: gamla tanter har också varit unga!! Härligt att du kan bjuda på dig själv Goa Maja och fin är du. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  9. Härliga ungar! Men man kan undra om hon har någon äldre generation i sin närhet?
    Livet är gott även som äldre och helt fantastiskt när man lever det passionerade livet och styr sina dagar själv.
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  10. Underbara ungar! Du är jättefin på fotot. Grått är så snyggt.

    SvaraRadera
  11. En härlig kommentar Jag undrar om barnet sett någon riktigt gammal människa. Men det är ett fint kort på en kvinna i sina bästa år.

    SvaraRadera
  12. *hihi* Ja, de är rara di små! Själv blev jag kallad för tant redan som 21-åring! *skrattar* Du ser verkligen inte ut som en tant! Kram Ulrica

    SvaraRadera
  13. Jag var 15 när jag blev kallad tant första gången. O det var inte av ett barn. Utan av barnets mor som sa: Gå och fråga tanten vad klockan är. Så så kan det också gå. Tycker du ser ung ut. Grå hårfärg är ju inne vad jag förstått. Även ungdomarna går och färgar håret grått nuförtiden. Kram och tack för att du delar med dig.

    SvaraRadera
  14. Koselig og rar historie.. Men du er flott !!!

    SvaraRadera