måndag 17 augusti 2015

-Fy, det är FUSK!!!

Orden i rubriken kom från sonen A som protesterade högljutt 
när han såg att jag fått tyg på posten idag.
Inte vilket tyg som helst heller, utan ett förtjusande
blom- och fågemönstrat från Dashwood studio av designern Brie Harrison.
Tyget heter Suffolk Garden 
och är så ljuvligt, så frågan är om jag någonsin kommer att sätta kniven i det!

Givaren var Britt-Inger och tyget hade hon köpt till mig när hon var i Birmingham!
Jag har Tackat, men här kommer ännu ett TACK!

Bara tanken på att någon åker på en stor internationell mässa och handlar tyger
och sedan dessutom köper ett tyg enkom till mig är stort!

Eftersom jag varken bett Britt-Inger att handla åt mig 
eller behöver betala en enda krona för det så är det:
INTE FUSK!!!
Så det så!!!;-)

*****************

Här ligger sömnaden nere för tillfället.
Jag städade garnskåpet idag och såg att det var dags att sätta igång med lite "stumpestrumpor".

När jag väl sätter mig och syr så ska det förhoppningsvis bli lite fart, 
men just nu tar jag det lugnt i väntan på att min raksömsmaskin ska  komma hem från "symaskinsdoktorn".

Ha en trevlig kväll!

Kram//Maja

4 kommentarer:

  1. Men vad härligt att få fint tyg ända från Englad Utan att ha bett om det!!! Britt- Inger är snäll hon OCH inte är det fusk:)))
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Underbart tyg!!! Är ändå lite spänd på hur länge du kan hålla dig från att göra något vackert av det. Färgerna och mönstret är så fiiiiina. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  3. What a sweet friend to surprise you with pretty fabric from her trip! I know you'll come up with something lovely to make using it. Enjoy!

    Kram....

    SvaraRadera
  4. Hmm, jag måster ju erkänna att jag fårstår att A tycker att det är fusk. Särskilt om han nu inte ska få snusa även om han blir bjuden. Himla fint tyg du har fått i alla fall. Kramar Ullis.

    SvaraRadera