söndag 23 augusti 2015

Så kan det gå!

Ja, jag var flitig i går!
OCH
Jag har varit flitig idag också!

Tydligen lite väl flitig eftersom jag verkar ha slängt bloggningen som jag gjorde och som blogger redan lagt ut i listen!:-(

I går syddes det en hel del och jag skötte "lappandet".
Sanna hade hade om broderimaskinen,
men de bitarna får inte klippas ut än, enl. dottern.

Hon behövde en ny "stickeväska" och jag fick en hög med metervara-bitar att sy som jag ville med.

Och det gjorde jag!

Jag älskar att sy crazy så det vara bara att skära till lite "hipp som happ" och pussla ihop igen!

Väskan duger att ha med till en liten shopping,
men en stor tröjstickning kommer inte att få plats.

Den är iaf större än vad den ser ut på bilderna här.

Jag har inget mönster till den utan har sytt "på ett ungefär".
Duger till mig och dög åt Sanna!

Eftersom detta är dagens andra bloggning så ger jag upp här!

Hoppas att Ni har det bra!

Kram//Maja


3 kommentarer:

  1. Flitig som ett bi :) Fint blir det också! Jag har ett bidrag till bokutmaningen på min blogg!
    Kram Gun A

    SvaraRadera
  2. Lovely bag! Great colours and the little monkey is very cute :)

    SvaraRadera