måndag 3 augusti 2015

Nu tänkte jag berätta...

...att jag INTE har vitt som bottentyg.
Det är ytterst sällan som jag har vitt som botten i mina kviltar!
Det kan visserligen vara väldigt snyggt med vitt i arbetena som man gör,
men vitt kan vara så hårt!
Jag föredrar en mjukare nyans när jag gör mina arbeten.
I min "Fultygskvilt" har jag valt en svagt beige nyans, 
med lite gyllenbruna kringelikrokar som mönsterfärg.

Tyget var ett fynd som jag hittade hos "Titti på Ranten" 
och hela rullen fick följa med mig hem.
Det har jag använt till både "ditten och datten" 
och mitt råd till Er är att om:
-Ni hittar ett bra tyg som ni skulle kunna använda till fler arbeten
KÖP MASSOR!

Därför ska jag nu erkänna att jag köpte massor med kritvitt när jag var till Panduro för ett tag sedan!
Så bli inte förvånad om det kommer kviltar med vit botten!
Från och med nu så kommer jag "bara" använda mig av det som jag har hemma i hyllorna!
Detta p.g.a.
att
 jag och ene sonen ingått något liknande en utmaning!
Jag köper inga tyger på ett tag och han inget snus!

Jag har vissa förbehåll.
Tyger som redan är beställda eller nästan beställda gills ej!
Ej heller "Titti på Rantens" stora rea som infaller i slutet av september.

Detta kan bli en spännande höst!
Misstänker att det blir jag som kommer gå förlorande ur det här!


Här är två , av snart 30 block, som kommer att ingå i min KFC "scrapkvilt"!
Skriver "Scrapkvilt" inom citationstecken.
Några av tygerna kom idag!!!


Länkar till Evaj eftersom det är måndag!

Nej, nu ska jag ta hund och man med mig ut i skogen!
Måste ju kolla om det finns några kantareller kvar efter helgen!

Ha det gott!

Kram//Maja

P.s. Tusen TACK för alla trevliga kommentarer om min "fultygskvilt"! D.s


10 kommentarer:

  1. "Nästan beställda"! Det var en mycket bra överenskommelse för din del. eller hur! :) Så du kan ju inte gå förlorande ur det. Alla tyger du köper på Tittis rea är ju redan nu "nästan beställa", det hör vi ju alla.

    SvaraRadera
  2. Tack Maria för din länkning och inspiration du ger oss idag på Visa och Berätta måndag/Bambikram

    SvaraRadera
  3. What a lovely project and I like that softer look of the background--I rarely use white or black either for backgrounds. Neat KF fabrics--you have paired them up so well, hugs, Julierose

    SvaraRadera
  4. Dina "ful tyger" är ju supermoderna retrotyger! Att din son gick med på den dealen, känns som en bra deal för dig :-) Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det var bra förbehåll du har fått. Både rea och nästan beställda, det låter som det kan bli hur mycket som helst :) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. Nåja, vitt eller ej. Quilten är fortfarande jättesnygg :)
    Gun

    SvaraRadera
  7. Trots inledningen på ditt inlägg så slutar det med vitt i dina kviltar till slut iallafall :))

    Lycka till med ditt härliga köpstopp med bra förbehåll...
    Här ska det bli lite hårdare tag. Men först en beställning hos Eva och i slutet av augusti ett besök hos Christl i Uppsala... sen är det hårdare tag som gäller.

    Hemkommen från fjällvärlden och vid datorn igen.
    Kram o ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Ha ha ska vi tro på inköpsstopp,nja inte så säker. Din kvilt är jättefin.
    Kram
    Så kladdade jag till det här försökte ta bort hela komentarerna efter som de blev 2 lika kommentarer jag dubbelklickade

    SvaraRadera