fredag 7 augusti 2015

Lite Kaffe på fredagseftermiddagen?

Kan det passa med lite Kaffe så här på fredagseftermiddagen?

Här är min senaste kvilt!

Sydd med scraps från Kaffe Fassett och de andra två i Kaffekollektivet.
Grundmodellen på mina block är små "häxkittlar" som skurits ned till 9½".

"Quilt As you Go" fungerar bra för mig
 och jag har sytt samman min kvilt på mindre än två dagar.

"KaffeKalas"
Storlek: 146 x 121 cm
eller
57½" x 47½".


Baksidan är av olika bitar från den "bruna lådan" 
och visst har det tagit på den en del, men det är långt ifrån slut!


 Samlingsbild på mitt arbete.
Allt från de första små bitarna som syddes samman
till kviltning och kantning.
Scraps alltihop UTOM några av de bitar som finns i rutan nere till vänster!

Måste TACKA Brita på http://quilterians.blogspot.se/
 för väldigt snabb leverans för att inte tala om den utmärkta servicen med att meddela att de nya efterlängtade Kaffe-tygerna hade kommit!
(Detta hände innan min utmaning från Anton)!!!

När jag ser här i bloggen så tog det mig 8 dagar att sy denna!
Det är en bra veckas jobb!

Efter tvätt och torktumling kommer den att ligga i vår soffa i vardagsrummet!
Misstänker att jag kommer att lägga mig där och läsa lite mer än tidigare!

Kanske blir det en länkning till AmandaJean!
Hon har inte lagt ut någon "Färdig fredag" ännu, men det kommer nog.

Kram på Er och ha en fortsatt trevlig fredag!

Maja




8 kommentarer:

  1. Åhhhhh, vad jag gillar.............inte nog med att det är favvotyger och favvofärger utan det är quilt-as-you-go varianten också! Den skulle absolut ligga där alla kan se den - hela tiden!!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Näee, vad snyggt!! den ser jättehärlig ut. QAYG ser ut att funka dint hos dej. Måste lära mej det jag också.... jo, jag vet hur det går till men glömmer när jag syr ;) ..... lära mej att komma ihåg.
    Superläckert!

    Ha det gott, kram o trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Oh, look at all those beautiful Kaffe fabrics! Fabulous finish, Maja - it really is like two quilts with the back being every bit as wonderful as the front. I really must try a Quilt as You Go, quilt. Yours is so inspiring! Kramar...

    SvaraRadera
  4. Vet inte vilken som är snyggast, baksidan eller framsidan. Flitig och snabb är du också! QAG är bästa tekniken när man gör större arbeten!

    SvaraRadera
  5. Superfin Maja! Och jag tycker som Pumlan - fram och baksida är fina båda!
    Kram från Maggan i Skåne

    SvaraRadera
  6. Oh I love it, Maja! The front is so eye-catching and the back is wonderful too. You will love snuggling under this ... who wouldn't?!?

    SvaraRadera
  7. Så välgörande det är med den mörka smala satsningen. Då kan jag se och njuta av varje block. Din baksida är ju en framsida! Resultat : två kiltar i en!
    kram

    SvaraRadera