lördag 1 augusti 2015

Dags för redovisning!

1).
"Fultygskvilten"
eller
"Juvelask"
som mönstret egentligen heter.

Resultatet blev inte alltför fult , tycker jag!

Tvärt om!
Jag är riktigt nöjd med den!

Tänk att tygerna som jag och Carina bytte med varandra 
och ETT enda tyg till kunde bli så bra!

Storleken blev: 90 cm x 120 cm
eller  ca: 35" x 47"
Jag kviltade relativt små cirklar i hela den ljusa bakgrunden.

Denna kvilt kommer att hamna på väggen i vår trappa så småningom.
Kanske, kanske  får den sitta på "skrytväggen" i köket ett tag,
men jag har redan varit och köpt upphängning till den med tanke på halltrappan.

Jag vet att det finns de som tycker att det är fult med textilier på väggarna,
men det bryr jag mig inte om!!!
Jag kan inte få nog av det!!!

Någon gång under dagen kommer Carina
att lägga ut sitt arbete som hon gjort.
Det ska bli spännande!
Vi har inte berättat något för varandra vad det är vi håller på med.

Här är länkarna till mina bloggningar om dessa "Fultyger".



Eftersom Amanda Jean fortfarande har öppet till sin länkning så lägger jag en länk där.
Kvilten blev färdig medans det fortfarande var fredag på en hel del ställen i världen;-)

2)
Månadens bokutmaning
Ett kuvert med scrapsbitar går till Immi
Tack för att Du ville vara med på min lilla enkla utmaning!


3)
Månadens kommentar
för sin kommentar till mig den 23/7.
Något litet syrelaterat kommer till Dig!

4)
Gårdagens bloggning
Nu ska jag fortsätta med mina gyllene tyger som jag visade igår.
Det är scraps från tyger designade av herrarna i Kaffe Fassett kollektivet och tanken är att de ska bli en liten soffakvilt till vardagsrummet.
Att sy "häxkittlar" är både roligt, pilligt och stundtals betydligt svårare än att använda lappar med storlek som passar ihop.
Denna gången har jag bestämt mig för att vara lite "sträng" och har en annan design på min kvilt än en regelrätt "Häxkittel".

5)
Ha en bra och trevlig lördag!

Kram//Maja


22 kommentarer:

  1. Den där fulkvilten tycker jag är en riktig finkvilt, så det så!
    kram

    SvaraRadera
  2. Fultyger i all ära men den här är magiskt läcker!!! Jag älskar varenda bit av den - åhhhh, sååå fin!! Alla dessa läckra färger mot det vita gör sig sååå bra i det mönstret. Det är bara att konstatera - du har gjort det igen!!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Din "fulkvilt" blev hur fin som helst och din kviltning gör att blocken står ut ifrån kvilten. Tänk så konstiga vissa människor är, jag tycker det är jättefint med kviltar på väggarna och jag har några stycken upphängda, så din kommer säkert att göra sig bra din tänkta vägg för din kvilt! Kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt, frågan är om min kan konkurrera. kram

    SvaraRadera
  5. Lyckad sömnad som vanligt !! Kram♥

    SvaraRadera
  6. Helt fantastisk! Och så fin kviltning!
    Maggan i Skåne

    SvaraRadera
  7. Den är inte ett dugg ful den där quilten. Tvärtom! Ursnygg!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  8. En helt underbart snygg kvilt, finns inget fult där inte!. Underbar med all dess kvittning...o tänk jag vann i bokutmaningen, spännande att vänta på post! Tusen tack, kram Immi

    SvaraRadera
  9. Absolut ingen fulkvilt!!! Jättefin och charmig tycker jag

    SvaraRadera
  10. Mycket bra val av mönster till "ful"tygerna!
    En riktig juvel,som kommer pryda sin plats!

    SvaraRadera
  11. Älskar mönstret "juvelasken" och har länge haft det på min sylista. Din juvelask blev härligt mustig med framträdande juveler tack vare smart kviltning
    kram
    Vivianne

    SvaraRadera
  12. Det fula blev bara så supersnyggt! "Fula ankunge blev en tjusig svan." :)
    Underbar kvilt! Kram

    SvaraRadera
  13. Det där är definitivt ingen ful kvilt, även om den är en fulkvilt. Hoppas jag kommer ihåg att titta på den hemma i datorn. Bilderna blir så små i telefonen.

    SvaraRadera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  15. Fantastiskt läcker kvilt! Så "juvelerna" lyfts fram genom den täta kviltningen, ett superbt jobb Maja! kram Katarina

    SvaraRadera
  16. Du ska absolut hänga upp denna på skrytväggen först. Jättefin!

    SvaraRadera
  17. Maja, gulle dig! Present hade jag inte förväntat mig för min kommentar. Nu kommenterar jag det du kallar "fultygskvilten" också. Den är i sanning en riktig juvel, mönstret är perfekt till många olika tyger eller scraps. Snyggt!!

    SvaraRadera
  18. WOW igen Maja, nu när jag är hemma och kan se kviltningen och även tygerna så mycket bättre än i telefonen. Supersnygg är vad den är. Är det där samma mönster som vi stod och tittade på i Mora för en tid sen? inte har du väl hunnit sy och kvilta så snabbt?

    SvaraRadera
  19. Din quilt är ju ursnygg!!!! Tänk att "fultyger" kan bli så fina tillsammans!
    Gun

    SvaraRadera
  20. Jättesnygga bådas fulkviltar! Det är så läckert med alla färger ihop med vitt!
    Kram Mia

    SvaraRadera