fredag 21 augusti 2015

Jag litar på Dig!

Så löd en  av meningarna i Sannas brev, 
som kom till mig för några dagar sedan.

I brevet kom det en sydd överdel som jag skulle "ta hand om " och göra något bra av.

Hon hade nämligen ingen vadd hemma och ville att arbetet skulle bli klart.

Jag fick ändra och göra om om det var något som jag hellre ville göra.

Det ville jag, för att sy en fönsterremsa till någon som säger att den nog tror att hon kanske inte kommer att använda fönsterremsor, det gör jag inte!!!
I dag kommer hon hem till oss igen och jag kände att jag nog borde skynda mig och sy klart.

Därför sprättades några sömmar och grundformen fick bli en annan.

Alla 42 kvadraterna är fortfarande med i arbetet om än flyttade från sin ursprungsplats.

Ljuvliga snögubbar och vackra mönster på tyget,
måste erkänna att jag nog nästan hoppas på att hon inte vill ha tillbaka sin omarbetade topp.
Chanserna är nog små, tyvärr.
Hon fick sin mini charm av http://gunilla-sytanten.blogspot.se/ 
i present för något år sedan och vi brukar hänga tag i våra presenter.

****************************

Nu ska jag sticka en stund.
Det är hästhoppning på Tv och det vill jag inte missa.

Länkar till Amanda Jean eftersom jag har en liten sak färdig på en fredag!

Ha det gott!

Kram//Maja


7 kommentarer:

  1. Väldigt söt liten necessär. Gulliga tyger! Den blir hon nog jättenöjd med.

    SvaraRadera
  2. Det var nog bra att du gjorde om efter ditt eget huvud och den blev ju bara så söt, kul med snögubbarna! Kram

    SvaraRadera
  3. Love it! Need to get something Christmas-y done!

    SvaraRadera