söndag 30 augusti 2015

"Snenesserallyt" går vidare!


Denna gången går lotteriet "hem"!

Vinnare blev AnneMarlen!

AnneMarlen var den som drog igång detta rally och nu får hon själv chansen att sy en.

Här är tygerna som jag postar till henne i morgon!

Mycket glädje och Lycka till önskar jag henne!

*************************************************************************************

I går drog vi igång höstterminen med "Sydamerna" på Skövde Symaskiner.

"Manfall" p.g.a. "sjuka symaskiner och människor gjorde att jag och Bettan sydde själva med sällskap av de som inte hade maskiner.

Jag hade förberett genom att skära till bitarna hemma och hann lite längre än Bettan på så sätt.
i skrivande stund har jag sex stycken stjärnor i dessa bleka tyger.
I höst kommer vi att jobba med olika mönster ur denna bok!
Jätteroligt med en "uppslagsbok" med olika mönster och varierande idéer!

Glöm inte att anmäla om du har sytt ur någon bok denna månad!
Detta är min redovisning av månadsutmaningen!

Ha det gott!

Kram//Maja


8 kommentarer:

  1. Å vad gjorde de utan symaskin då?
    Finfina stjärnor!

    SvaraRadera
  2. Very nice blocks you have finished there!! Nice selection of fabrics you are sending...hugs, Julierose

    SvaraRadera
  3. Tackar! �� Vad roligt.

    jag har köpt boken och tycker den är jättemysig, få se om jag också gör några block så småningom också. Tror man måste använda liknande tyger som Lori använder för att få den där lantliga charmen.... och jag vet inte om min tygsamling passar så br

    SvaraRadera
    Svar
    1. passar så bra, skulle de vara 😀
      Kram till dej och tack för att du deltog i Rallyt.

      Radera
  4. Nu har jag bloggat om en bokutmaning, vet dock inte om den godkännes... Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Det ät jättetråkigt att ha en sjuk symaskin! =o( Stjärnorna ser jättefina ut! =o)

    SvaraRadera
  6. Det ät jättetråkigt att ha en sjuk symaskin! =o( Stjärnorna ser jättefina ut! =o)

    SvaraRadera