söndag 16 augusti 2015

Hur går man vidare?

Den här lilla skapelsen sitter på min designvägg sedan några dagar tillbaka.

Jag var ju bara tvungen att testa att sy sådana här.
Nu har jag hållit på med lappteknik i 25 år, men aldrig kommit mig för att sy dessa,
så jag tyckte att det var dags att prova.

Det ska på en bård runt om, 
men jag vet inte om jag gillar de alternativ som jag testat och därför har arbetet stannat upp.

Medan jag funderar och förkastar tester och idéer så har jag stickat.

Jag längtar efter en lång vanlig halsduk och det är perfekt stickning att göra framför fotbollsmatcherna på Tv:n.

Ta hand om Er!

Kram//Maja


3 kommentarer:

  1. Lovely! All those pretty blooms are like a fabric flower garden.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det mönstret är ju så starkt att frågan är om det blir snyggt med en bård, bara lukkekant? Kram

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina färger du har på din kvilt. Håller med föregående. Du behöver kanske ingen bård. Designvägg - Hur fixar man en sån?

    SvaraRadera