onsdag 5 augusti 2015

Strumpor av "stumpebitar"!

När jag skrev om restgarner en annan gång så var det någon som skrev i sin kommentar att det borde heta något annat än restgarner.
Det låter ju faktiskt inget vidare roligt att man stickat "restprodukter".

Så mina vänner som den västgöte jag är så låt mig presentera:
"Strumpor av Stumpebitar".
Betoningen ligger på umpe så vet ni hur det ska uttalas också;-)


 Dessa påbörjades någon gång efter jul och nyår.
Det vet jag eftersom jag hade dom i den fina stickväska som jag fick av Gunilla sytanten i julklapp!

När man tittar på dom så kan jag rätt så lätt räkna ut att det är stumpar från fem olika nystan och tidigare sockor som får samsas i dessa.

Mönstret ä mitt alldeles egna påhitt och går över tre maskor och tre varv.
Jag använder stickor nr:4 och 
jag gör dom relativt korta i foten eftersom de sträcker på sig och blir alldeles för stora efter några användningar annars!

Ett projekt avbockat från min "lista".
Den finns bara i huvudet än så länge och lika bra det eftersom det vore jobbigt att behöva se alla projekt som ska färdigställas på pränt!

I morgon fortsätter jag (förhoppningsvis) med att kvilta block och se en "Quilt As You Go".

Tack för alla trevliga tips som jag fick angående min tänkta tröja och jag tror att jag ska ta fasta på båda Evornas synpunkter!
Fundering pågår!

Kram och God Kväll!

Maja

Ps. DU som inte var intresserad av stickat eller strumpor .
Vad tycker Du om dessa?;-)

1 kommentar:

  1. I love knitting socks; have just finished a pair of socks for winter in Sidar which is very soft.
    am working on second pair...they make a fair isle pattern because of the way they are dyed...LOVE!! I love your socks--I knit mine with long cuffs to roll over my ankles which get so cold in our winters here....hugs, Julierose

    SvaraRadera