lördag 8 januari 2011

8:e januari - Lära sig på nytt


Så var det lördag förmiddag och här sitter jag vid datorn!


Jag gissar att denna sida kommer att byta utseende lite hit och dit nu ett tag, så bli inte förvånade om det ser mer än lovligt konstigt ut!

I går tillbringade jag en del av dagen inne i mitt paradis och arbetet på vår nya kvilt går framåt. Sakta, men säkert!
Just nu har jag 23 ½ block kvar att sy. Blocken på denna sida av kvilten, ska vara i rosentyger och grönt. Inte så lätt eftersom de har olika vit/gräddiga toner i botten och de gröna nyanserna varierar.
Dessutom har jag bestämt att varje block ska kviltas efter att det är färdigt. Jag kommer bara att ta ett av blocken från framsidan och så får baksidan bli lite av en överraskning på slutet.
Visst är det lite knäppt att göra på detta sättet, men jag gillar det oförutsägbara när det inte är värre saker än ett lapptäcke!!!

Hoppas på en bra dag för sömnad!
Kram Maja

11 kommentarer:

  1. Det är inte bara du som är knäpp.Själv sitter jag här med min ny sida och skall försöka få lite ordning på den,,men se det blir ett stort nej FY F-n.....Tänk som det kan bli!!Kram

    SvaraRadera
  2. hihi... det blir nog lite si och så för många ett tag framöver på sina resp. bloggar. Men skam den som ger sig :-))
    Kram

    SvaraRadera
  3. ja du maja! Vi äörr nog många som kliar oss i skallen nu.

    Snyggt block!
    Nu ska jag försöka slita mig från datorn och göra något mer vettigt

    SvaraRadera
  4. Hejsan ALLA goá!
    Äntligen så kan jag svara alla på en gång! Tyvärr så måste ni gå hit och kolla svaret, men jag gillar detta bättre!
    Hör av er om ni inte tycker om detta.
    Jag är "formbar"!
    Kram
    Maja

    SvaraRadera
  5. Så Du har redan kommit igång. Min startsträcka är lååång, men hoppas kunna starta upp jag också. För att gardera mig har jag skaffat mig både bloggplats och blogspot.
    kram
    (spännande att se om det blir någon avsändare, om inte så är det Gunilla W)

    SvaraRadera
  6. Skulle bara säga att jag är här nu... o har länkat. :) Tack för att du vill ha mig med! :) Kram

    SvaraRadera
  7. Kära fritidsförfattare!
    Jag tror att du är en ensamvarg!
    Om det inte är du som är min vän på mattan så skriv vem du är!!!
    Kramar Maja

    SvaraRadera
  8. Jodå det är jag!!!! som bytt skepnad. :DD

    SvaraRadera
  9. Jag har också kommit hit nu men fy så krångligt.
    http://wivispyssel.blogspot.com

    SvaraRadera
  10. Jag har ändrat mig igen. Jag tänker också bo här på blogspot. jag tror det blir enklare så........bara så du vet
    kram

    SvaraRadera
  11. jag har hittat tillbaka till dig,,,du är redan igång, va bra! Får se när jag kan få lite hjälp med min blogg! Kram Immi

    SvaraRadera