söndag 9 januari 2011

9:e Januari- Grattis Anton & Jakob!




Här i huset firar vi födelsedagar i dag!
Anton och Jakob fyller 19 år!
Det är alltid lite besvär att Gratulera eftersom de bor i varsitt rum!
Vi löser det genom att sjunga i trappan upp och hurra två gånger för dem båda!
Frukost på sängen är ett måste och i år kom de med en önskan om att
Sanna skulle baka scones till dom!!!
(undrar just om de tänker göra samma för henne i April)?
*****************
Jag satt så länge vid datorn i går, men måste nog erkänna att jag börjar mista mycket av respekten och rädslan jag haft för att trycka på knapparna.
Går det så går det;)
Tycker faktiskt att det känns som att jag börjar fatta lite vad jag håller på med!
Jag är så glad över att ha fått kontakt med så många av er och hoppas på att hitta er eller att ni ger er till känna om ni hittar till mig!
Jag har en tanke angående kommentarerna. Som ni ser så har jag valt en stor kommentar ruta. Jag gillar Irenes kommentarsruta (Västgötaspets och trädgård) och väljer att svara som hon. Flera svar på en och samma gång. Så gå in i bland och kolla kommentarer
om du skrivit något till mig!
********************************************
Jag hann med att sy en stund också!
Får jag inte en stund i Paradiset varje dag så blir jag "grinig" !
Ca: 22 block kvar!!!
Vart bilderna kommer att hamna är jag fundersam över för än så länge så har jag inte riktigt fått kläm på det här med Layout på Blogger.
************************************************************
KRAM!
Ha en bra dag önskar
Maja!!!



15 kommentarer:

  1. God förmiddag! är väl vad man får säga så här dags på dagen. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Godmorgon på dig oxså!!Baksmälla du me??????
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hmm,nu kommer fel adress till mig upp.....

    alltså evaj(FEL)..skall ju vara bambisyr-evaj.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Ja, där fick jag för mina "stora" ord om att jag fattar en del. I vanliga fall så brukar man kunna gå tillbaka och redigera, men inte idag och min fina ruta för kommentarer var väck! T.o.m. Den sidan med kommentarer som jag hade igår.
    Jag fattar inte ett dugg, men huvudsaken är ju att ni kan se "mig"! Databaksmälla, absolut!!!
    God middag till er nu!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Godmiddag får jag säga nu då! Det är inte lätt att få kläm på det där med ny blogg osv. Det tar sådan tid att lära nytt och jag glömmer bort att tiden rusar iväg, har precis ätit frukost. Jag kör också hej vilt och testar, går det så går det, annars är det bara att ta bort och börja om från början. Idag lyckades jag få in en klocka på min blogg. :o)
    Visste inte att du har tvillingar, det har jag också fast mina är en flicka och en pojke. Vi hade samma bekymmer som ni när vi skulle sjunga för dem när de fyllde år, vi stod i hallen mitt emellan rummen. Nu är det lite mer bekymmer, vuxna (26 år) och bor på var sitt håll och ska grattas. Som tur är bor de i Malmö båda och ännu så länge har de slagit ihop kalasen.
    Min nya bloggadress är http://carmenssida.blogspot.com/
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej på dig!
    Nu är datorn äntligen ledig :)
    Det här ser bra ut!!! Måste försöka mig på något liknande.

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Nu provar jag igen om jag kan skriva nåt till dig...:) Vi ses på lördag i alla fall....och det ska bli JÄTTEKUL!!!
    Kram<3

    SvaraRadera
  8. Jag glömde skriva mitt namn, hi hi....Kram Mia skulle det va

    SvaraRadera
  9. Det kan nog bli minst lika trevligt här som på vårt tidigare ställe. :) Allt beror ju på vilka som orkar klicka sig ut och följa med oss hit också... även om man inte väljer blogger kan man ju länka till varann o "Hälsa på". Har lite dålig erfarenhet av det sen tidigare. Man stannar gärna på sin bloggsida o tänker inte på om det är en persons blogg man följer eller bara de bloggar som är på siten... ja du fattar hur jag menar tror jag. Trevligt med kalas har ni allafall!! Kram!

    SvaraRadera
  10. Grattis killar önskar vi i Varberg!!!

    SvaraRadera
  11. Gillar din nya blogg! Du får snart kläm på allt nytt, det är jag säker på. En kvinna som utan att darra på manschetten stickar och quiltar och syr så det står härliga till, hon fixar även blogspot.

    SvaraRadera
  12. Hej på er ALLA som skrivit kommentar på min sida idag!
    ULLIS: Nu blir det godnatt i stället!
    EVAJ: Tack för trevligt samtal och hälsningarna till pojkarna! Ja, det har känts som baksmälla, men mest i ögonen och inget har jag sytt!!!
    CARMEN:Jag har hittat dig och skrivit där! Vi kan säkert utbyta fler minnen om hur det är att vara tvillingförälder;)
    ELISABETH: Ser fram emot attt läsa din sida.
    MIA: Bra att du uppmärksammade mig! TACK!!! Vi ses på lördag!!!
    FRITIDSFÖRFATTAREN: Kan jag få ett kort alias på dig;) Det var väldigt många bokstäver att skriva det där!!! Så kul att träffa på dig här!!!
    IRENE: Tack för din tilltro för mig!!!
    Jag ska tänka på att jag inte darrar på manschetten nästa gång jag förstör en blogg!!! Tyvärr pillade jag lite för mycket på en gemensam sida så DET Hände idag!!!
    Undrar vad de andra tycker om det när de ser vad jag gjort!!!

    Kram på er allihop!!!

    SvaraRadera
  13. Hej hej!
    Fin ditt nya paradis är :-)
    Jag finns på http://tankaromtyg.blogspot.com/
    Kram jenny

    ps . har du funderat på att ta bort ordverifieringen? jag tycker det är så joxigt, och hoppas jag lyckats ta bort den på min blogg. / ds

    SvaraRadera