tisdag 25 januari 2011

Klippt, klappat & nästan klart!!!

När alla gått och lagt sig satt jag kvar och funderade om jag skulle...
...jo, det skulle jag nog.
Fram med sax och Modas scrapbags.
Fast jag skulle inte sy!
 Bara klippa bort stadkanterna och spara dom för framtida projekt.

Här är tygerna som jag vann av Jenny på http://tankaromtyg.blogspot.com/
Detta är lycka!!! 
Lite konstigt mönstrade tyger som jag inte skulle köpt på metervara, 
men så här i en påse och
 "Ta vad du får" 
Så är det en härlig utmaning!!!
Fast jag skulle inte sy!!!
Nej, jag syr ju på rosenkvilten och skulle göra åtminstone ett block till under dagen.
Sedan ringde "Duracellkaninen" från Varberg och var "bubblig" och glad och skickade bilder på sitt arbete
 -Och vad tyckte jag???
-Läckert, roligt, men hur blir det om man gör på det sättet?
Vi har ett väldigt inspirerande samtal och efter en stund berättar jag att jag suttit och 
klippt i tyger hela natten!!!
Klippt och klappat!!!
-Men sy då!!!
-Nej, jag har ju rosenkvilten!
-Men du brinner ju för de här tygerna nu! Ta paus från rosorna och skapa!!!
Jag tror inte att någon av remsorna var lika breda!

Bestämde mig för att så mycket som möjligt skulle få vara med.
Sedan kom KM hem från jobbet och nu ligger dom där!
******************
Jag var på Granngården och köpte 25 kg havssalt!
Förhoppningsvis blir det inte mer snö nu så att jag får använda det till att bada i 
och min käre inte tar det till trädgårdsgången!

Ha en skön kväll!!!
Kram Maja




14 kommentarer:

  1. Så kul att få inspiration från varandra! Blocken du sydde kommer säkert bli något härligt snart :)

    Jag jobbar nätter igen, det är magsjuka på boendet där jag är springvikarie. Det blir inte mycket sytt, men det är så inspirerande att se vad andra syr! Jag har sparat många kort och beskrivningar till framtida projekt.

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hahahaha,du är för rolig. Skulle vilja vara i Varberg och höra Evas skratt när hon läser din blogg.... Så fint du har sytt, på bilden ser färgerna lite murriga ut och då får det de gamla stuket som jag gillar.Bamsekramar till dig för alla goda skratt jag får. Må så gott. MonicaJ

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga murriga tyger! Vart och ett är de på gränsen till "skitfula" men i småbitar och tillsammans med andra skitfula kompisar blir de supersnygga! Jag samlar murriga reprotyger i en låda som ska bli en eller flera quiltar! Blir nyfiken på det där saltet du badar i, måste googla lite! Kramar Ulis

    SvaraRadera
  4. Hjälper det där saltet mot ond rygg? Stringquiltar blir läckra, kvittar nästan vad för tyg man använder.

    SvaraRadera
  5. hahahaaaa ,du ela för go-Kramar från kaniken eller är det bambi,,jaja kärt barn har många namn

    SvaraRadera
  6. inspirerade att se att kreativiteten finns, känner igen de där många projekt på g samtidigt.

    SvaraRadera
  7. Det ska vara kul och skapa och ibland måste man helt enkelt ta en paus och börja på nått nytt.
    Kommer att bli nått alldeles extra de där blocken.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Bra pausat!! ;-) Det blir jättefint! Jag blir också sugen på att sy såna däringa block igen. Starkt beroendeframkallande, som det mesta inom denna sport. Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Elisbeth: Ja, evaj och jag byter inspiration med varandra och det är jättekul!!! Du kommer nog iång att sy snart, bara alla andra håller sig friska;).

    Monica: Jag kom på vad jag skrivit och Skypade evaj för att tala om att jag kunde ändra på det om hon ville. Och fick höra skrattet!
    Ja, jag gillar detta också! Brunt och blått är så snyggt tycker jag och här hjälper de andra färgerna till att få det att se gammalt ut.

    Ullis: Kan vi inte enas om att de passerat gränsen, men duger ändå;) Ska bli roligt att se vad du gör med dina "murrhögar"!

    Carina: Gillar stringkviltar! Har nog aldrig sett en som inte varit fin.

    Evaj: Kärt barn!!!

    Carina: Jag försöker att få lite struktur och försöka vara duktig, men förleds på detta vågade sätt;)!!!

    Lizzan: Det är rätt så roligt att sy rosenkvilten också, bara så stort!!! Men om jag nu inte gör detta arbetet för stort så kan jag sy rosor på fredag igen!

    Jenny: Först av allt; TACK!!!Jag misstänker att denna sport är lika hård som schack eller iaf kan stundals liknas vid dragkamp!

    Natti på er allihop! jag skulle lagt mig för 3 timmar sedan, men datorn har en konstig dragning på mig! Kram Maja

    SvaraRadera
  10. Det är så härligt att läsa din blog! Det ger mig både inspiration och glädje!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Ibland vill det sig inte. jag lyckades skicka dubbla kopior till tid gästbok - med en massa stavfel :-)
    Så rätt att sy det som man har mest lust med och så fint det kan bli av riktigt hiskeliga tyger.

    Självklart får du min nya adress när jag ger mig iväg. Igår kväll plockade jag ur ett gammalt skåp jag ärvt efter min mormor. Även där hittade jag saker som jag inte visste att jag ägde.

    SvaraRadera
  14. Finfina härliga tyger! Jag har de med :0) Fast jag tycker inte att det är murriga och på gränsen till skitfula. Jag tycker de är apsnygga eleganta klassiker och det kan bara bli snyggt när man syr av sånt! Sicken tur att smaken är så olika :0)Det var väl roligt att sy med nått så läckert så där lite emellan :0)
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera