söndag 30 januari 2011

Dagens tema är S som i...

...Städat, shoppat och stickat!
Ja, dessutom så har jag sovit!!! Sovmorgon i morse och supertrött nu i eftermiddag och passade på att sova middag! Inspirerande att läsa att fru G sover sig igenom dagarna?
Naturligtvis en överdrift!!!
Jag sydde ju nästan hela dagen i går!
Idag har jag bara varit inne i Paradiset och plockat och städat. Dessutom har jag städat i "min" hörna i vardagsrummet! Någon som kan gissa hur många tidskriftssamlare jag har stående på golvet just nu?
Jag skickar en bit tyg till den som gissar rätt (blir det fler med rätt svar drar jag en vinnare)!
När städningen var undanstökad for KM och jag på en riktig shoppingtur!!!;-)
Nu sitter jag här och försöker att skriva några ord INNAN Bones (klarade inte detta).
"Mina nya, nästan likadana boots"
Jag trampar inte på min tröja. 
Varför slutade jag sticka när det bara var en ärm kvar?
**************** 
Tänkte visa vad Sanna stickade till sin kompis Jackie på Irland.
Lovikkagarn stickor 8.
 Lägg upp18 maskor. Sticka 2 varv dubbelmosstickning. Byt garn och sticka 2 varv dubbelmosstickning. Byt garn vartannat varv. Sticka tills det återstår nog med garn för att virka ett varv runt hela halsduken och sy dit 3 öglor för att knäppa knapparna med.
Väldigt enkelt beskrivet, men det kanske hjälper någon att komma igång!
Sannas arbete.
"Någon" har varit i mammas lådor när det egna tyget inte räckte!
Givetvis med godkännande efter att hon frågat "fint"!!!
*************'
Nu tänker jag ha en trevlig kväll!
Hoppas att Ni också får det!
Kram Maja

14 kommentarer:

  1. 7 stycken tidskriftssamlare :-))

    Tuffa boots!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. och jag gissar på 12! Hon är såå duktig, din dotter, hälsa henne det! Kram Annka

    SvaraRadera
  3. Jag tror 10 st! Vilket läckert arbete Sanna har gjort!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Så härlig din dotter är och så superduktig.Duktig mor har hon ju också (som lärare:-)).
    5 samlare har du framme
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Jag tror att du har minst nio tidskriftssamlare :)

    Jag gillar också Sannas arbeten!

    I helgen har jag varit i Gammelstad på regionmöte för Rikstäckets lokalombud. Vi har pratat mycket, skrattat nästan lika mycket, haft trevligt, ätit gott och sytt lite.

    Kram!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Åtta tidskriftsamlare gissar jag på! Vackert din dotter sytt!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. Då gissar jag på 11 st. Det går ju inte så mycket i varje. :o)
    Sanna är superduktig. Sådan mor, sådan dotter.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag gissar på nio tidskriftsamlare. Snygga boots! Hälsa Sanna att både quilten och halsduken är jättesnygga! kramar Ullis

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga stjärnor/kuber/rutor som Sanna gjort! Och så fin färgkomposition. Jag tror du har 7 samlare på golvet. Lycka till med städningen. Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Måste också få gissa. Jag tror på sex för det har ingen sagt!

    SvaraRadera
  11. Såg din fråga nu du skrev häromdagen. Jag ska sy 2 täcken till mina underbara brorsbarn. Det har vart svårt att välja hur jag ska sy dom, men vet på ett ungefär nu....och hoppas det blir bra.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Fem gissar jag. Och är det är jätteskönt att sova om dagarna. :)

    SvaraRadera
  13. Hej Maja!! Så flitig som du är så måste du ha 15 tidskriftsamlare på golvet.Tack för mönstret på halsvärmaren. Hon är duktig din Sanna....... Finns det något skönare än sovmorrnar och speciellt nu i kylan????? Bamsekramar från MonicaJ

    SvaraRadera