fredag 14 januari 2011

Post till Paradiset

Tänk att det kommer brev som adresseras till mig och så står det dessutom Paradiset!
Undrar så vad brevbäraren tänkte.
Innehållet var så fint! Jag blev väldigt nöjd med vårt byte, Wivi!!! Nu måste jag dessutom kolla upp den ena sorten lite mer.
Jag är ju lite desiger "nörd" och nu fick jag se och känna på Lila Tuellers tyg (rosa med knoppar). Jag läser hennes blogg lite då och då http://lilatuellerdesigns.blogspot.com/ och rördes mycket åt en del av det hon skrev för något år sedan.

Vågar jag visa och berätta att jag fick ett stort brev till med tyg, tråd mm?
Jag känner mig så privilegierad  och glad som har så fått så fina vänner runt omkring i Sverige. Carina i Furulund; för tillfället får du nöja dig med TACK här på bloggen! Jag  blev så glad och lovar att försöka att lära mig att kvilta efter mönstren som du skickat, men det är ett drygt jobb som handlar om öga-hand-"ryggmärgs" koordination.
Sundance  a Better and Gardens American Patchwork & Quilting Collection for Free Spirit
 
Jag har ju också jobbigt med att bara få och skulle ju gärna skicka tillbaka något till Carina, men vad ger man till någon som skriver att den inte vill ha något? 
**********************************************************************************
Här i huset har det "fejjats" och plockats under förmiddagen. Julen är numera inställd i förrådet, men vi har fortfarande vinter så snögubbarna är framme och gardinen i köket med alla snögubbar på, den får sitta uppe ett tag till! I kväll har vi haft "minikalas" för pojkarna, men jag lyckades ta mig lite tid att sy och kvilta ett block idag. 
**********************************************************************************
Nu ska jag kolla och försöka att svara på kommentarerna som kommit under dagen,
men jag måste gå och lägga mig i tid. 
I morgon ska jag träffa mina "Pinglor" och de ska få prova att se vad som kan hända när man syr och skär utan att veta vart snitten och sömmarna ska leda.
Ett litet mysterie!
Ha en trevlig kväll!
kram Maja





10 kommentarer:

  1. Vad härlig post som hamnat i ditt paradis. Har hamnat en del i min låda oxå, men det ska jag visa imorgon.
    Ska bli sko att se vad ni gjort för skoj på träffen imorgon ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Som lite så där sidoinfo, mallarna är tagna ur ett häfte som jag köpte från USA, har inte sytt ett smack från den ännu, tiden räcker inte. Till boken finns träningstyg också. Ha roligt med dina tyger så länge!

    SvaraRadera
  3. Till paradiset ska det ju komma härlig post.
    ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Post till paradiset... härligt! det är ett ställe jag strävar efter att få uppleva en dag..paradiset alltså. ;) Men jag tror inte jag hittar dina tyger där. :)) Roligt med överraskningar i paket - ska bli kul att se vad du gör med dem! Kram!!

    SvaraRadera
  5. Härliga presenter du får i din låda :-))
    Julen är i förrådet här också och det ska bli skönt att komma in i vanliga rutiner igen.
    Ha det gott med dina Pinglor och jag hoppas på att får se resultatet senare.... kram till dej!

    SvaraRadera
  6. Hihi.. det var annemarlen som ville se dina Pinglors resultat senare ;-)

    SvaraRadera
  7. Så härliga presenter du fått i brevlådan...o vilket underbart "block" du håller på med...kommer nog att bli helt ljuvligt.
    Håller på o försöka lära mig allt meen det tar tid det...haha...får bli som det blir tills det blir som det ska...m a o ...
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Bra att du gillade tygerna. Ska bli kul att se vad de används till.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Oj, är visst lite i otakt!
    Lizzan: Post som inte är reklam eler räkningar är roligt!

    Jenny: Funderade på en höna!!!

    Carina: Tack söta DU!!!

    Birgitta: Det har visat sig att den som ger han/hon får!!!

    Fritidsförfattaren: Varför inte tyger i Paradiset? Blir nog sjuk annars!

    Annemarlen: Nu är bara snögubbarna framme, men de är ju vinter! Hoppas att du gillar deras arbete!

    Anki: de flesta av oss håller ju på att lära sig detta. Tycker det ser bra ut på alla. Var och en på sitt sätt!

    Wivi: Ska bara klappa på dom ett tag! Lila T tyget skulle jag vilja ha flera av. Måste kolla upp det!

    Kram till er alla!
    Maja

    SvaraRadera