fredag 21 januari 2011

Man ska ju dra på det och njuta av sitt skapande...

...sa Evaj när vi pratade i eftermiddags.
Det är ju det som jag gör nu!!! Jag övar mig i att ta det lugnt. I dag har jag sytt ett block till rosenkvilten från "scratch".



Dessutom förstorat och sytt färdigt Marias block som hon sydde på Pingelträffen i lördags.
När jag såg tygerna som hon sydde sitt ena block i så sa jag att de skulle vara jättefina i min nya kvilt. 
När det blev dags att packa ihop och åka hem så lämnade hon över sitt block till mig!!!
Tack snälla Maria!!!!
Nu kommer du alltid att finnas i mina tankar när jag ser min rosenkvilt.


Jag är ju en sådan där som gärna "speedar" på och glömmer att både äta och gå på toa när jag är inne i ett "skapande stim". Så denna period av ryggvärk har varit fruktansvärt frustrerande och enormt jobbig! Inte nog med all smärta! Det ligger inte för mig att sitta ned och ta det lugnt!!! Nu har jag fått acceptera att dagarna har fått gå i ett lite saktare tempo. 

Ja, nu tänker jag sluta att gnälla för idag! KM öppnade just dörren och det skulle inte förvåna mig om det är nästan -10 grader ute. Vi har en hund som vill ut och promenera och jag känner att det vore skönt med lite frisk luft för skallen!
(Vid en närmare koll så visade det sig att det var -1,1 grader ute och luften var så RÅ)!!!

I morgon ska jag träffa mina Drakar och det ser jag fram emot!

Ha nu en trevlig fredagskväll!
Kram Maja

4 kommentarer:

  1. Du ela för go!!!!
    men visst är det så.???

    Själv så ägnar jag mig åt mannen,han som jag träffade -64...och har lämnat han den där X-tra vid sidan om,,,han sedan -09...
    Varför ,,jo helt plötsligt är det ju fredagskväll..
    Imorgon hälsar du de dina och jag tar tillbaka han från -09.så fortsätter vi och skapar!!kram och krya på dig

    SvaraRadera
  2. Va go hon e Maria! Den passar perfekt och är jättefin!
    Hoppas din rygg snart blir bättre! Stor kram till dig // Mia

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna hårt för att du blir bättre i ryggen.
    Ha en bra lördag!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Evaj: Ha ha! Nej, inte vet jag om jag är go´, men jag ska försöka att bli "sällare".


    Mia: Ja, visst är Maria snäll. Hon skickade en helt underbar mail till mig också! Jag är så glad att NI alla finns!!!

    Lizzan: Tack! Lördagen var bra! Ryggen är som den är!!!

    Kram Maja

    SvaraRadera