måndag 17 januari 2011

Uppstart för Afrikagruppen

 Måndagar ojämn vecka träffas vi i Afrikagruppen! I dag var det uppstart för vårterminen.

Vi samlade ihop kviltarna som blivit färdiga under hösten och i sanningens namn så kan jag berätta 
att en del av dom fick de sista stygnen idag!

 Förhoppningsvis blir jag bättre i min rygg (helst redan igår)!!! 
Eftersom vi ska ha utställning i Rydsbibliotek med början nu i veckan och 
jag ska dit och hänga kviltarna i "glasburen".

Jag ritade mönstret med hjärtan i somras för att sy av scrapstyger.
Birgitta i Arboga var den första att använda mönstret med sin egen "touch". 
Hennes kvilt kan du se i bland kviltarna i albumet Afrikatäcken. Klicka på länken till höger.
Känner du som läser detta för att sy en egen "Hjärtekvilt" och att skänka till Afrika så tar jag gärna emot!
Här kommer en liten kavalkad av "Hjärtekviltar" som sytts av Afrikadamerna och som ska ställas ut.
Flertalet av tygerna i dessa kviltar är en gåva till oss från en svensk dam boendes i Frankrike.
TACK EVA!!!




  
  Här är några av "Damerna i Skogsro" eller "Afrikadamerna" som jag döpt om dom till.
Någon saknas och någon vill inte vara med på bild.

Ha nu en trevlig fortsättning på kvällen!
Kram Maja



7 kommentarer:

  1. Finfina hjärtantäcken om andan faller på har du något mönster.
    Har ett stort applikationstäcke som jag lovat att sy, men man kanske behöver bryta av med något emellan ;o)

    SvaraRadera
  2. Men Maria,,detta glömde vi ju att prata om idag:
    Alltså hälsar jag här och nu till dina damer...Kram

    Jätte fina täcken och krya på dig!!Kram på dig oxså

    SvaraRadera
  3. Jättefina hjärtekviltar!!
    Hoppas din rygg snart blir bra...Krya-på-dig-Kram från Mia

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt gäng ni är som syr så fina täcken till så gott ändamål!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Jättefina hjärttäcken till ett behjärtansvärt ändamål! Men jag har redan klurat ut mitt hjärtprojekt och det kommer inte likna detta det minsta :0)men det kan ju gå sta och bli rätt OK ändå!
    Ha det härligt i Paradiset och se till att ryggen blir snäll igen!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  6. Hjärtefina kviltar du och kompisarna sytt!
    Jag hoppas på snar bättring vad gäller din rygg!

    Kramar från en som ska sova nu (nattjobbat)!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Lena: Jag har bara gjort ett schema på hur bitarna ska ligga. Storlekar lät jag var och en bestämma själv. Eftersom det beror på hur stora scraps-bitar man har. Skicka din adress till mig så får du gärna ett ark.

    Evaj: Vi får prata om det en annan dag!

    Mia: Tack! Hoppas på att få veta mer ang. Mailet;)).

    Lizzan: Ja. Några av oss har hållit på sedan starten. Tror det var -96 eller 97. Många kviltar har tillverkats sedan dess.

    Sussie: Tror nog att ditt hjärtprojekt kommer att bli sevärt. Jag är väldigt imponerad ad din sömnad!

    Elisabeth: Tack! Tyvärr så blir det bara värre med ryggen, men...

    Kram Maja

    SvaraRadera