onsdag 26 januari 2011

Nu har jag nästan sytt färdigt en "Titt-o-prat".
Med tips från den härligaste häxan jag vet (alltså Sussie) så har jag samlat ihop rubbet med en turkos bård. 
Enligt samma häxa så ska jag också ta en bredare bård ytterst. 
Det kanske jag hade gjort ändå, men jag tycker att det är trevligt med "tips från coachen", 
och ibland så väljer jag att följa och andra gånger så 
"VILL jag SJÄLV"
 Jag ska följa rådet, men absolut inte idag.

 Nu skulle jag gärna vilja ha era åsikter om vad ni tycker om detta!

************************

Fru G har legat nedsänkt i badkaret tillsammans med havssalt och barnolja och känner sig nu lite lagom marinerad och rätt så mör i skallen. 
Om någon minut så börjar ett av mina favoritprogram på TV
"Grand Designs" på kanal 9.
Då ska jag ha skrivit färdigt detta och klickat på "publicera inlägg"
Innan dess vill jag visa ännu en av Sannas arbeten.
Jag beställde ett lila arbete och någon dag så ska jag nog försöka sy det jag hade tänkt utav detta!


Kväll på er allihopa!!!
Kram Maja

9 kommentarer:

  1. Ja ,du och jag har gått igenom varje tråd i ditt arbete,och under tiden kom jag på iaf,hur kul hobby vi har!!
    Tänk att få leka hela dagarna om man vill,med det man vill,och om tid finns.
    Kan konstatera att detta är ett typiskt Maria arbete,brunt ,turkos och så myller.
    Bra jobbat!!
    Även Sanna är omöjlig!!Bra jobbat!!Kramar<3

    SvaraRadera
  2. Även om tygerna är skitfula, blir helheten skitsnygg! (Nej alla har inte passerat gränsen, men många :o) Och Sanna får ju till det lika snyggt hon! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Oj, vad snabb du är! Jättekul arbete (fast jag är ju inte så förtjust i färgerna... ). Jag gillar myller men blir allt lite lätt yr av detta :-) Jag funderar på varför. Kanske för att det inte går "jämt upp" om du förstår hur jag tänker. Bra att rama in det hela. Kram kram och lycka till med fortsättningen! Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag tycker den är mysig och läcker på nåt vis! Den påminner om ett charmpack jag sett i färgerna. Kommer inte ihåg vad den hette. Sanna är en riktig konstnär! Vilken tjej! Ikväll har jag äntligen börjat skära till lappar till ett projekt jag funderat på länge och samlat lite olika tyg till. Jag har inte riktigt vetat hur jag ska göra, men äntligen idag lossnade det...:)
    Kramelikram Mia

    SvaraRadera
  5. Det blev ju superfint! Men den blir ännu snyggare med en bredare bård till, helst lika bred som blocket.
    Då blir det bra harmoni....å du lär ju hålla med om att nu är den inte murrig heller :0))) Sannas lila skapelse var jättefräsig!
    Bra jobbat!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  6. Idén med breda ramar är bra. Det lugnar förmodligen ner kvilten.
    jag tycker den är i "myllrigaste laget" - ögat letar efter något som "stämmer". Det ska verkligen bli spännande att få se den med ännu en bårsd och kviltad. Då blir den förmodligen helt annorlunda.

    Hälsa Sanna att hon är jätteduktig.

    SvaraRadera
  7. Underbart röigt och vilt, med snygg inramning! En bredare bård är nog inte alls dumt...
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Jag som verkligen är sykunnig o dessutom vet allt om "lappteknik"... haha... har åsikten att ditt verk är fantastiskt! Jag gillar ALLT det du gör o visar här utan att vara "smörig". Sitter som bäst o letar "lika delar" i ditt verk... har inte ännu fattat att det INTE är ett memory du sytt. ;) Kramar!

    SvaraRadera
  9. Hej Maja. Såg att Du besökte mina katter. Tack
    Vilket fint arbete Du lagt ner. Här blir inte mycket sytt just nu. KRAM

    SvaraRadera