tisdag 11 januari 2011

Tisdag i Paradiset. Visar ett nytt Afrikatäcke & Raja







I går kom det ett täcke som jag ska vidarebefodra till Afrika.
Detta täcke är sytt av Gudrun Ryberg och det fick igång min inspiration och skaparglädje igen!
Tack snälla Gudrun!!!
Inte bara för att du varit vänlig nog att sy till Gamboula och till en av dess nyfödda bebisar, utan också för att ditt vackra arbete fick mig att vilja gå in i Paradiset med skaparlust och
förnyad energi!
Jag gjorde en snabbstädning och tömde papperskorgarna och plockade upp lite små bitar, men så mycket mer blev inte gjort.
I dag har jag sytt blocken här ovan och naturligtvis har jag haft sällskap i Paradiset.
Raja håller matte sällskap nästan vart än jag går.
När jag skriver detta nu så har hon lagt sig precis bredvid mig och vilar och väntar.
Jag har kommit på att detta är en skrattande hund!!!
När vi är ute och promenerar så brukar jag säga till henne:
-Nu jobbar vi!
Då går hon fot och har höga eleganta fotsteg samtidigt som är 100% fokuserad på mig
och hon går och skrattar!!!
Munnen är öppen, som att hon har ett stort "flabb" på gång och hon har så kul!!!
Då har jag också kul!!!
...och det kan behövas när man har minst 17 block kvar att sy + all montering!
Pust och stön!!!
*****************************************************
Ett stort Tack till EvaJ för min fina present som kom med posten idag!!!
Jag väljer att vänta med att fotografera den tills den är färdig!!!
***************************************
Massor med kramar från Paradiset!!!
Maja



11 kommentarer:

  1. Vilka underbara block du syr!!! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Blocken är ljuvliga - och vovven också!! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Jättefina block, jag älskar rostyger! kram

    SvaraRadera
  4. Åh så fint o vilken go hund du har...
    kramis

    SvaraRadera
  5. Vilken fin Afrika quilt!
    Jag har sagt det förut men säger det igen...:) hon e för underbart söt din Raja<3 Hon ser verkligen glad ut på bilden.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Ja, nog ser hon ut som en skrattande hund, eran Raja. Vilka fina block du har sytt. Ibland kan man bli litet less när det är många block som ska produceras. Du kanske ska varva med något annat.

    SvaraRadera
  7. Så vackra block du sytt,det ena tycker jag är lite bekant:-)).
    Så glad jag blir att du gillade min kvilt.Det var en härligt arbete att hålla på med och en behändig storlek att hantera i maskinen.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  8. Tack alla ni som stöttar mig i sömnaden av vår nya kvilt!
    Ullis: Dina färger, va?

    Annika: Jag är så glad att du hittade mig den där söndagsmorgonen och att du är kvar!

    Gunilla: Tack! Har funderingar på att ta med de vackra tygerna jag fick av dig i höstas. Vad tror du om det?

    Anki: Raja är så mysig så det går inte ens att förklara!!!

    Mia: Visst är Afrikatäcket underbart!!! Jag blev alldeles hänförd! Raja blev alldeles "tokig" när jag satte mig på golvet för att ta kort på henne. Visst skrattar hon!

    Birgitta: Sanna testade på kvällspromenaden och sa likadant som jag brukar och efter ca: 3 höga knälyft så var munnen öppen och hon skrattade igen! Nej, jag ska inte gå emellan med något annat!!! Hela Paradiset är upp och ner och jag längtar efter att ta bort alltsamman, men om jag gör det så tror jag inte att denna kvilt blir färdig på 7-8 år. (sån är jag).

    Gudrun: Ditt Afrika täcke är alldeles otroligt vackert!!! Visst har jag sett det blocket förut, men NU kände jag att jag ville testa och sy det!!! Du är hjärtligt välkommen att sy mer Afrikatäcken om du vill!!!

    SvaraRadera
  9. Även jag gillar dina block och tygerna du använder till dem :)
    Gudruns pyttetäcke är så gulligt!

    Hundar är verkligen ett bra sällskap :) Jag har en finsk lapphundstik vid mina fötter när jag sitter vid datorn.

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  10. Så vackra block Du sytt. Såg att Du tittat in hos mig TACK och KRAM

    SvaraRadera
  11. Härliga block du syr! Kommer bli så fint....
    Visst är de härliga våra hundar och förhöjer tillvaron för oss....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera