måndag 31 januari 2011

Lottat och klart!

Dagens vinnare är Annemarlene!!! 
Grattis!!!
Och jag måste erkänna att jag har 7 tidskriftsamlare på golvet bredvid soffan där jag sitter!
Tyvärr kommer de att få stå kvar ett tag!
Blommorna är mina, men jag tror att de är färgmässigt rätt för henne!
Här kommer en utmaning för Dig Annemarlen!
En FQ och en F8 i orange.
Jag hoppas att du har lust att visa vad du syr!
*********************************************
Idag har jag kviltat mitt bidrag till Afrikatäcke med tyget som jag fick av Gun.
Lukkekanten blev nästan färdig på Afrikagruppens träff i kväll och jag funderar på att gå och lägga in den i utställningen som vi har på biblioteket i Ryd.
SLA (Skaraborgs Läns Allehanda) intervjuade mig per telefon i förra veckan och sedan var de och fotograferade. Våra kviltar hamnade som notis på framsidan och sedan inne i tidningen.
******* 
Ni får se den färdiga kvilten i morgon!
************************************************
I morgon är det 1:a Februari och då kommer jag att dra en vinnare bland någon av de som skrivit kommentarer under mina inlägg under Januari.
Fortfarande finns det en chans på vinst, men då måste du skriva något innan kl.24.00!
Då ska ni också få se vad som kom i min postlåda i dag;-)
Ha en trevlig Kväll!
Kram Maja



11 kommentarer:

  1. Det är härligt med litteratur i all form, så 7st tidskriftsamlare är väl inte farligt! Det är kalas att bläddra i lite kviltblaskor :0)
    Finfin present till AnneMarlen, Grattis, det ska bli kul att se vad det kan bli av fina tyger med sån ful färg :0)))
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  2. Vilken energi du har Maja! Du skickar än hit och än dit...
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Grattis Annemarlene! Ser fram emot ditt nästa inlägg Maja. Din blogg är kul och inspirerade att läsa.

    SvaraRadera
  4. Fel ute, men inte så långt bort iaf ;) Tänk att januari redan är slut, var tog den månaden vägen egentligen??
    Ha en fortsatt bra kväll!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Först Grattis AnneMarlen!!
    Sedan var det tur jag kikade in på din sida innan 24.00 idag!!Våra bloggar kommer upp väldigt sent,faktiskt.
    Är lite låg ikväll,hoppas bara inte att jag blir sjuk....det hinns liksom inte med..
    Skall strax säga godnatt!Men vill först säga att ekorren har kämpat på idag ändå!!Kram och godnatt!!

    SvaraRadera
  6. Först och främst ett GRATTIS till Anne-Marlen!
    Du är så flitig vid symaskinen, flitig på att skriva i bloggen och en riktigt inspirationsspruta. Kul! Jag följer dig varje kväll. (ärligt talat hörs det som om jag bara smörar men nej, jag menar allt) :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Halloj!
    Nu var det längesedan jag kikade in på din sida... men jag läste om dej i SLA COOLT! Tidskriftsamlare är bra att placera lite varstans, så att det alltid finns ngt att bläddra i till o med på dass.....
    Kram pinglan Maria

    SvaraRadera
  8. Grattis Annemarlene! Det ska bli kul att se vad det blir av tygerna!
    Sitter här med min onda axel och har inte kunnat göra nåt vettigt idag...:( hoppas på en bättre morgondag!
    Kramelikram Mia

    SvaraRadera
  9. Nu är jag hemma igen och kan följa dig dag för dag (har läst ifatt de senaste två veckorna *ler*).
    Fin vinst till Anne-Marlen. Grattis!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Grattis till Annemarlene. Häftiga tyger!
    Jag tycker inte att 7 tidskriftssamlare är så mycket. Om man, som jag, inte slänger en enda kvilttidning, så blir det stora buntar efter några år. Både av såna som jag prenumererar på och så alla jag köper när jag råkar ramla över något spännande i en Presstop-butik.

    SvaraRadera
  11. Hoppsan sa.. det här missade jag.
    TACK, vad skoj... men 7 tidskriftssamlare är inte mycket! Det står mins 7 här också på golvet ibland (läs för det mesta)

    Perfekt färg på vinsten tycker jag :-))
    jag ska försöka få till något av det, kram o ha det gott!

    SvaraRadera