måndag 24 januari 2011

Delad inspiration-Dubbel inspiration

Som några av er nog redan vet så har jag och Evaj/Bambi  pratat med varandra idag. 
Det är så härligt att sitta och prata och ha datorn i knät och snabbt kunna skicka bilder fram och tillbaka!
På mitt skärbord har jag en stor hög med rosentyger och diverse andra tyger som går ihop med dessa. 
Nu börjar jag se slutet på alla block till min rosenkvilt. 
Jag räknade dom i kväll och det är bara 7 stycken kvar att sy. 
Det vore ju bra om jag kunde bli av med lite utav alla tygbitar och remsor på de 
resterande blocken innan dom blir "riktiga" scraps! 
När vi satt och pratade så tittade vi in på Tula Pinks sida:
och scrollade runt och fick se en kvilt som hade en underbar kviltning, 
men som i mönstret påminde en hel del om detta.
Ja,de är inte riktigt lika, men nästan och hennes är i betydligt "snällare" färger. 
Det är roligt att se hur man kan få och ge varandra inspiration och de som sett Evas blogg idag http://bambisyr-evaj.blogspot.com/
vet att jag att tyckte att hennes arbete var jättefint! 
Det är något särskilt med scraps!!! 
Nu har jag minskat lite i mina, men än finns det mycket kvar och jag funderar så på
 hur de sista blocken till kvilten ska se ut. 


Här är nu båda mina scrapsblock som jag lyckats få ihop i dag.
 Jag har sytt dom själv men med "hjälp" av inspirationen från Evaj och Tula.
***********************************************************
Sanna har jobbat med "scrufs" under hela helgen.
Det är så mycket vackert som har kommit ut ur henne och maskinen!
Nu vill jag visa ett arbete som blivit färdigt-Äntligen!
Det är "evigheter sedan" som hon började med denna.
 Hon har inte tyckt om den och jag har sagt hela tiden :-Fortsätt, fortsätt!!! 
Äntligen färdig och mer kommer...
...fast en annan gång!!!
**************************************************
Innan jag slutar för idag vill jag visa vad min Pingla Mia suttit och sytt nu i helgen:

Den första utav hennes Bordstabletter!
Jag hoppas att jag får visa den med lila tyg i också!
De är så läckra!!!
Mia har berättat att hon blev så inspirerad av "After Dark" och deras kläder. 
Man kunde ju se dom i ett TV-program mellan jul och nyår och genast så kom inspirationen i gång på henne.
Det är ju så med inspiration. Man vet aldrig var och när den kommer och "hoppar på en"!!!
*********************************
Nu önskar jag Er en  trevlig kväll och God Natt!!!
Kram Maja






7 kommentarer:

  1. Sträck på dig mamma Maria!!En ny generation axlar din hobby!!!Bra jobbat Sanna!
    Kramar och sov gott

    SvaraRadera
  2. Dina block blev jättefina. MEN ... guuuud vad läckert Sannas arbete blev. Kan bara säga WOAH!!!
    Nu ska jag stänga av datorn för idag. Vi "ses" säkert imorgon igen, då ska jag vara hemma heeeela kvällen. :)
    Kram och natti natti

    SvaraRadera
  3. De är så mysiga dina romantiska block. Sannas arbete är helt fantastiskt!!!
    Det måste ha blivit fel med färgen när jag skickade bilderna till dig, jag har bara sytt med orange och rosa. Alla fyra är likadana:) Bara en kvar att kanta.
    Kram kram Mia

    SvaraRadera
  4. Jag blir så "avis" på alla fina kviltar jag ser ....jag har ju inte hunnit med allt jag vill men det vete katten om jag har den energin o inspirationen o tålamodet att hålla på hela tiden... försöker jue ..men tiden den verkar ju bara springa från en...hihiii...jag får ta till längre träningspass tror jag...
    kviltarna får vila ett tag (tror jag) för just nu får det bli lite bebis grejer när de blir/blitt barnbarn...
    kramizar

    SvaraRadera
  5. Säger som EvaJ, sträck på dig Maja!!! Vilken konstnär din dotter är, tavlan, bonaden, är ju Urläcker.Vad skall det bliva av henne??????..... Dina block är inte så dumma de heller, väntar med spänning på resultatet.... Vad jag förstår så är din rygg bättre, sköönt. Kramar från MonicaJ

    SvaraRadera
  6. Stämmer i med lovord över Sannas arbete. Hon är superduktig din tjej!
    Kramis!

    SvaraRadera
  7. Evaj: Ja, jag skulle ljuga om jag inte medger att jag är så stolt över Sanna!

    Carmen: Håller med WOAH!!!

    Mia:Okay! Den ena såg ut som att du sytt med lila Gelato tyger!

    Anki:Det är ingen ide attt pressa fram resultat! Din tid kommer!

    Monica: ja, vad ska det bli av Sanna? Undrar så. Hon är så kunnig och konstnärlig, men tyvärr finns det inte så många jobb!
    Ryggen är bättre, men inte bra! Jag skäms för att klaga bara!

    Annemarlen: Ja, hon är duktig! Får hon bara jobba på i lugn och ro!!!

    SvaraRadera