lördag 9 juli 2011

"Ensjälver" som vi säger här!!!

EvaJ skickade en kram till mig i min ensamhet i 
gårdagens kommentar.
Konstigt egentligen, när jag är med Raja så känner jag inte att jag är ensam.
Fast jag var ju själv!
Det var ju bara jag och Raja hemma!!!
KM hade tagit pojkarna och Malin med på en fisketur.
Man löser fiskekort som varar i 24 timmar eller tre fiskar.
De kom hem för att sova en stund och försvann innan 
jag hann att vakna!
Jag har alltså varit ensam hemma en stor del av dagen också, 
men som sagt med en hund är man aldrig ensam.
Här har hon försvunnit eftersom hon var den av oss 
som hörde att någon gick i framdörren.

Jag hittade ett mönster på en sjal på någon bloggsida. 
Jag har tyvärr redan glömt vad den hette.
Mönstret var lätt och snart har redan ett nystan tagit slut.

Utsikt från min hammock.
Hammocken är en liten kort en, 
men den gör att det inte känns så trångt
 på vår lilla baksida som med en stor.
Inte ser man något garage i liggande ställning
och när det är tyst så kan man nästan tro att man är på landet!
Detta var var vad mina "storfiskare" hade med hem!
En fisk hade grillats vid vattnet och de två som
faktiskt äter fisk hade delat på den!!!
Efter en stund i skuggan av parasollet så gick KM, Raja och jag hem
till Bettan som sytt färdigt sitt Bargellotäcke.
Mönstret har vi fått av Helene på Helenes Sycenter i Lidköping.
Känner jag Bettan rätt så blir detta en bonad!!!

Just det. 
Jag har försökt att kommentera på några av era bloggar 
innan jag skrev detta.
Tyvärr gick inte det för mig i kväll!
Vet ju att det har hänt andra tidigare.
Nu var det min tur eller otur!!!

Ha en trevlig kväll!!!
Kram Maja


5 kommentarer:

  1. En hammock lagom för två :-) Du ser ut att ha det riktigt mysigt där.
    Grillad, nyfångad fisk - mmmm så gott.
    Ha en skön kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ovanstående kommentar togs bort eftersom det blev en dublett.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Här har det åskat och kommit massor av regn droppar stora som tefat men bara i två minuter:
    Annars är det livat och glatt och blommor i farmors hatt!!....kram på dig

    SvaraRadera
  5. Mmm för att sova middag i en hammock! Det är många år sedan nu,men jag minns fortfarande känslan av att sakta vaggas till ro, lyssnande på naturens alla ljud. Ha en fin söndag! Kram Annika

    SvaraRadera