fredag 15 juli 2011

I bland blir det inte som man tänkt sig...

...som idag t.ex.
KM och jag skulle bara åka och köpa tusch till skrivaren.
Jag skulle skynda mig hem och sy färdigt.
Sedan skulle jag skriva ut mönstret inför nästa Drakträff.
Väl inne i elektronikaffären får vi snabb hjälp och på väg mot kassan
"råkar" vi få syn på en stor platt TV.
Sedan började den stora flyttkarusellen.
Ut med den lilla TV:n som jag hade i Paradiset och in med 
vår tjockTV. Städa, plocka och slänga.
Ny stor platt TV i vardagsrummet och 
en massa plocka, slänga och städa!!!
Just nu vet jag inte vad som lyser mest
KMs ögon eller den stora "lampan" som sitter på 
"halva" väggen!
En sak är säker.
Det kommer att bli ännu roligare att se på fotbollsmatcher 
i framtiden!!!
Dessutom så kan jag faktiskt se bilden på TV:n i Paradiset!!!
 

  
Det är trångt i Paradiset, 
men idag har jag skapat mig fyra platser att stå och skära på!
Tyvärr försvinner lite av platsen vid designväggen och
tyghyllan hann jag inte med att städa i.
Nu borde jag lagt focus på att sy, 
men vi har en hund som ville promenera och 
det har regnat och skogen var full av Kantareller
 som behövde plockas!!!

Dessutom såg jag att jag vunnit i Evajs tävling!
Det hade jag heller inte tänkt mig!!!

Strax natt!
Ta hand om er!
Kram Maja





9 kommentarer:

  1. Vilket arbetsrum jag blir alldeles till mig, men mitt eget ska snart bli aningens bättre. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinst och vilket läckert syrum du har.

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland får man mycket infall när man går in i en affär..här blev det en liten glassmaskin igår:O)) Trevligt Paradis du har, där fanns det grejor också..

    SvaraRadera
  4. Ohh vad härligt med en TV i Paradiset, här hemma skakar bara KG på huvvet och säger att de då aldrig skulle se till mig, så jag får allt ta mig till vardagsrummet och umgås med resten om jag vill se TV.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Hihi...låter som en kanondag egentligen...
    Mycket som man tänkte att man skulle göra men det är ju bra om det blir ngt gjort även om det inte var det DÄR just som man skulle...
    Grattis till din vinst förresten!
    Kramiz o ha en bra sy o tv helg...

    SvaraRadera
  6. Ibland behöver man vara lite impulsiv, "tokig till husbehov" brukar jag säga. Ha det så gott i Paradiset! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Maken är inte intresserad av platt-TV. Tycker våra tjockisar funkar bra och är mer ekonomiska är de platta. Jag vill INTE ha någon TV i mitt syrum (och den skulle inte få plats heller), jag har CD-spelare och grammofon.
    Jag ser att du inte behöver köpa tyger på ett bra tag :-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så roligt att få en titt ifrån ditt syrum - och jag inser raskt att jag ligger i lä när det gäller tyger :-) !!
    Ingen TV i mitt syrum, däremot dator med bloggar, inspiration och musik.
    Kram Annika

    SvaraRadera