torsdag 7 juli 2011

Nesse igen!

 Jag har hamnat i "nesseträsket"!!!
Det är ju så himla kul att sy de där små arbetena som bara 
tar några timmar att få till!!!
I går hade jag sällskap i Paradiset av Antons flickvän Angelica.
Hon tyckte om tygerna jag använde till gässen. 
Eftersom hon ville ha något att 
sätta i händerna så fick hon klippa bort alla trådar 
från det senaste maskinbroderiet.
Jag förstod att hon tyckte att nallen var söt
så jag sa att hon kunde få det,
men nu slutade det 
 med att jag lovade att göra något med biten.

Jag var nästan färdig med den när hon kom till oss idag!
Det är väldigt roligt och trevligt med de unga tjejerna
som gillar att tillbringa lite tid med mig 
i Paradiset och inte bara tillsammans med
mina grabbar!!!
Jag har ju skrivit det förut och gör det igen!
Jag saknar min tös och den inspiration som det ger när vi pratar
och bollar ideér med varandra!
Angelica har också synpunkter och intresse!
Så kul!!!
Broderiet är hämtat på bloggen:
Tack till AnneMarlen som tipsade om länken!
 
**************************
Till sist!
På min kvällspromenad med Raja
hittade jag denna gatukonst:
Någon Paul hade ritat detta utanför en port här i Ryd.
Om jag kunde med så skulle jag plocka fram både barnet i mig 
och kritor och måla för fullt!!!!
Detta är sommar och livsglädje!!!
Ha en trevlig kväll!

Kram Maja



7 kommentarer:

  1. Ha en myskväll själv och Ett JÄTTE TACK för kuvertet som kom idag!!Kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med sällskap och synpunkter när du skapar i Paradiset.Söt nesse du fått till!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Läckra nessar med läcker quiltning, nu lagom till natti natti rumlar idéerna runt i huvudet på mig. Jag hoppas det håller i sig till imorgon när jag är ledig. Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med klokt sällskap - i paradiset! Och det finns värre ställen att hamna än i nesseträsket. sommarkram Jenny

    SvaraRadera
  5. Kul med flickvänner som gillar att vara i Paradiset med dig. Mina söner har ju flyttat så det kommer inga eventuella flickvänner hit.
    Visst är det roligt att sy nessar. Jag har flera tyger som bara ropar att få bli nessar men jag kan ju inte bara sy och samla på hög, eller ...?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt att se hennes glada ansiktsuttryck.Mysigt att du får sällskap i syrummet.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  7. Så roligt med en sykompis! Du skall se att du snart får henne att sy själv. Necessären var jättesöt så jag förstår att hon fastnade för den.
    Jag blir också jätteglad av "gatukonsten" som barnen skapar. Det finns inte mindre än 3 barn på min gata som - säkert med viss hjälp av sina mammor/pappor - förgyller min promenad fram till ytterdörren! (Fast jag har aldrig kommit på att jag kunde fotografera dem - tack för tipset!) Kram Annika

    SvaraRadera