lördag 23 juli 2011

Semester eller???

Vad kan jag säga som inte redan är sagt om 
allt det som hänt i Norge?
Bara det jag brukar skriva.
Ta hand om er och varandra!!!

Idag har vi haft Drakträff.
Full koncentration var anbefallt.
Ett överraskningsarbete skulle sys.
Jag hade blivit ombedd att "hitta på något".
Jag valde Sudoku,
eftersom jag ville "öppna ögonen" på mina Drakar
och visa att det finns "lapptekniksmönster" runt
omkring i vår vardag och omvärld.

Här slår jag 3 flugor i en smäll.
Gunillas utmaningstyg till mig med hjärtan och musikinstrument.
Julis arbete med hjärtan &
som inspiration sydde jag även en Sudoku-duk.
 Här har vi lagt ut Anitas block mot olika bakgrundstyger för att testa
vilket av dom hon ska använda i sitt färdiga arbete.
Man kan tydligt se att blocken "poppar" upp ur det ljusa tyget,
men om man inte vill det då?
Kanske är det det mörka som lockar och drar mer.
Anita tar en funderare och bestämmer själv.

Nettan plockade bland sina tyger och inget dög.
Fast när jag tittar nu så skulle båda duga för mig.
Ett häftigt myller du fick till Nettan!!! 

Tyvärr glömde jag att fotografera både Helene och Bettans arbete!

Nu tar Drakarna semester och vi avslutade med att byta tyger.
Utmaning på gång.
2 st egna tyger får vi lägga till.
Färdigt sista gången i höst.
Visar vad vi sytt då!

Nu vill Raja promenera och då gör vi det!

TA HAND OM ER OCH VARANDRA!!!

Kram Maja

7 kommentarer:

  1. Ta hand om dig och de dina! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  2. Denna mysiga teknik sydde båda mina grupper för ett antal år sedan och var mycket populär bland tjejerna!!
    Den är enkel ren och rolig tycker jag om man bara kan lösa krysset först!!Kram till dig oxså

    SvaraRadera
  3. Har sytt en stor sudokubonad som nu hänger på väggen i datarummet. Varje enskild ruta är drygt 10 cm.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga projekt du visar upp!! Samtidigt fick jag en påminnelse om att det är dags för månadens hjärtan....
    Ta hand om dig och de dina, njuta av dagen!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Tack för sudoku-uppgiften! Problemet är bara att nu kan jag nog inte lösa mina sudokun förrän jag börjar att tänka på hur det skulle se ut i lappform också! Hm... undrar just om man kan lösa kakuro och tenpenki utan att drabbas utav samma tankar... ;) Beträffande mellantygerna så får det nog mogna lite först, ska kolla lite vilka fler tyger jag kan tänkas ha. Det ska bli spännande till hösten att se vad vi alla har lyckats åstadkomma med hjälp utav samma tyger! Tack för denna gången! Det är lika inspirerande varje gång! Må så gôtt & sköt om er!
    Kram
    "Drak-Nettan"

    SvaraRadera
  6. Det är det här som kallas för kviltträsket va??? Det va jättekul att upplägg på dagens kurs!!! Mer sånt.... :D
    Ta nu väl hand om dej "fröken" så vi får många fler kursdar med dej... ;)

    SvaraRadera
  7. Hihihi... Så sant, så sant Helene! Har blivit helt biten av det! Igårkväll och idag har jag sytt två nessar! Tack för att ni styrde in mig på denna banan igen och för den fina guidningen vi får, Maja! Har ju inte sytt något nämnvärt sen barna var små!
    Bettans täcke blir ju gôrfint!
    Stort beröm till er alla därute som håller på med allt fint! Det är en ren fröjd och njutning att få titta på allt fint som ni skapar!
    Kram från Nettan

    SvaraRadera