onsdag 20 juli 2011

Att ha något för händer...

...Tur att man har kompisar som gillar tyger!!!
Bettan svarade på mitt anrop och kom till mig idag. 

Vi satt och letade i scrapstunnan och en av scrapslådorna.
Jag ska försöka att ta det lugnt och inte överanstränga mina muskler.
Det är så trevligt med sällskap 
och att byta tyger med varandra!!!
Medan Bettan plockade tyger till sig,
 så packade jag en påse med småbitar. 
Den är skickad västerut och jag hann just innan postlådan tömdes.

Under tiden vi letade tyger så satt Jakobs Malin
och letade efter knappar till sina muddar
som hon stickat de senaste dagarna.
Jag "förstör" henne tycker Jakob.
 Det finns vettigare saker att ha i händerna än stickor, tycker han.
Det kanske det gör, men finns det mycket som är roligare?

Under tiden vi satt och hade trevligt så
passade KM på att ta en tur i skogen.
Det finns inte så mycket blåbär i år, 
men de som finns är någorlunda stora.
Dagens skörd ca: 6 liter.

Undrar om lite hexagonsömnad  
räknas som jobbigt för musklerna?
Det blir jobbigt att se Wallander utan något att ha i händerna.

Ha det gott!
Kram Maja


9 kommentarer:

  1. Det är ju det jag säger att det är allt bra att ha kompisar att byta/skicka tyg till. Kanske får jag en stund över imorgon för att skära lite och skicka iväg.
    Vilken skörd KM kom hem med!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket tålamod att få ihop så mycket blåbär, jag brukar lessna efter en halvliter. Härligt med själsfränder! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. hexagoner måste bara va bra för dej kramisar och god bättring märit

    SvaraRadera
  4. Härligt med så mycket blåbär. Vi har en ask i frysen sedan förra sommaren. Kanske dags att göra en paj.
    Om hexagonerna är färdigskurna kan du nog sy lite för hand MEN inte skära. Akta musklerna.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar KM du har! Min följer med till skogen bara för fikat. Det blir inte så mycket plockat. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  6. Härlig make du har som plockar så mycket nyttigt.
    Kram från Gudrun

    SvaraRadera
  7. :-))Vad gullig han är din Jacob....
    fortsätt förstör Malin du... det kommer hon ha nytta av hela livet :-)
    Kram till dej. Hoppas både du och Raja är på bättringsvägen.

    SvaraRadera
  8. Ojoj vilket elände att behöva ta det lugnt...men det är nog bäst att du lyder!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  9. Vilken skörd KM fick ihop! JAg tröttnar efter en näve :-) Och fin-fina handledsvärmare. Här är nu full aktivitet med att stöka ner syrummet igen! Stor kram Jenny

    SvaraRadera