lördag 2 juli 2011

Ta det lugnt tant...

...min nya mobil fixar allt!!!
Så skrev sonen A till mig för en stund sedan!
Jag hade bett honom skicka en bild till min dator.
I stället satte han in den på Facebook och "glömde" att
mor också ville ha!
Detta var för snart 11 timmar sedan 
och när jag nu ville sätta in den här på bloggen 
så fanns den naturligtvis inte med.
Varför ville jag ha den?
Jo, här är barndom och nu blandat på samma bild.
Vi sitter på mor och fars veranda.
I huset där jag bodde i 15 år.
Dessutom så är det en bild på min goá och bortskämda hund,
som faktiskt fick en barnstrut (från mor) att äta själv.
Den är också en påminnelse om (och därför skäms jag) att
det finns fullt av barn i världen som
inte har det hälften så bra som denna hund!!!

Jag får dåligt samvete eftersom jag dagligen får påminnelser om att
det finns barn att hjälpa!
Kanske är det bäst att acceptera att min hjälp till barn 
är att sy och inspirera andra att sy täcken.

Jag fick en bild av Ullis som visar att 
just nu finns 20 stycken Afrika täcken med på en utställning som 
Törnrosorna anordnar i kyrkskolan vid Salems kyrka.
Dessa täcken har de sytt och ska de skänka till mig 
så att jag kan skicka vidare till Stenum där de ska packas 
och skickas till missionssjukhuset 
 i Gamboula i Central Afrikanska Republiken.
Vill skicka ett stort TACK till ULLIS och 
hennes vänner i TÖRNROSORNA!!!
***************

Fast det jag egentligen tänkte visa var den lilla 
"paketinslags nessen" som jag sydde igår.
Drakarna ska sy en sådan nästa helg!
Hela eftermiddagen har gått åt till att skriva mönster,
se på fotboll, bröllop och somna av ren utmattning!!!
Ni får förlåta att jag blev lite sentimental och  filosofisk 
där i början, men så sent som i morse fick jag också höra 
att jag är ingen människa att ha roligt med, men möjligtvis trevligt!!!
*****************
Nej, nu drar jag ner gardinen och går och lägger mig!
Jag har en bra bok att läsa och man kanske skulle
 chocka "knoppen" med att blunda innan 02.00 någon natt!
Ha det!!!
Kram Maja




12 kommentarer:

  1. Varför skulle man inte kunna ha roligt med dig? Vad som är roligt är en definitionsfråga. Imorgon när jag har bättre med tid ska jag kolla in din sömnad för det såg intressant ut. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst finns det konstiga människor, man har inte roligare än man gör sig sägs det.
    Så den människan kan inte ha så mycket roligt .
    Kram Eva i Malmö

    SvaraRadera
  3. Tur att vi alla är olika för jag är övertygad om att man kan ha väldans roligt ihop med dig!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Den som sa så måste ha vaknat på fel sida. Det var ingen trevlig kommentar. Jag tror säkert att man kan ha mycket roligt med dig. Tänk bara på alla utmaningar och bus som du hittar på.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst går det att ha roligt med dig :)
    Din nesse var jättefin!!!

    Kramar från en nattjobbare!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Roligt och trevligt är en definitionsfråga. Vad menade personen??
    Jag tycker det viktiga är att man trivs tillsammans, då har man ofta både trevligt och roligt ihop.
    Att läsa din blogg trivs jag med Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig bild på dig och Raja! Jag håller med dig om att man ibland kan få sig en funderare, när man inser hur ompysslade och omhuldade våra hundar är, när det finns massor av människor som lever under förfärliga förhållanden. Men lösningen är ju inte att våra hundar ska ha det sämre, utan att - precis som du gör! - göra det vi kan för att göra det bättre.

    för övrigt har jag en bortskämd hund själv. Om folk har åsikter om det så svarar jag bara att jag är 50+, och om jag väljer att ha en bortskämd hund, så är det faktiskt helt och hållet min ensak! ;-)

    SvaraRadera
  8. Jag håller nog med de föregående, vad som är roligt är väldigt individuellt, och jag är helt övertygad om att jag skulle kunna ha både roligt och trevligt ihop med dig.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  9. Jag som inte ens träffat dig har roligt ihop med dig och dina bus för våran hobby! Så det så!!
    Och bortskämda hundar.... ja jag får väl erkänna att jag gör mitt yttersta med att hjälpa till att skämma bort Syrrans hund! Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Så mysigt ni har på verandan.
    Nu har jag stor lust att sy ett afrikatäcke till,får klura lite.Har glömt storleken på dem.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  11. Det är roligt att vara med dej i subervärlden ,tycker jag du är helt fantastisk för du tänker ju på ALLA kramis märit

    SvaraRadera
  12. Tänk om man fick vara som man är utan att få kommentarer om det.
    Själv så fick jag höra häromdagen att jag skulle vara trevligare. För troligen är man inte trevlig om inte är "överdrivet" intresserad av vad grannarna gör ;-)

    jaja... så är det och jag mår bra och är glad! Det tror jag du också är! Kram

    SvaraRadera